بسته های تشویقی نوسازی حصار تاریخی منطقه 12 به زودی ابلاغ می گردد

به گزارش مجله عکس، شهردار منطقه 12 تهران گفت: به زودی بسته های تشویفی حصار تاریخی این منطقه ابلاغ خواهد شد.

بسته های تشویقی نوسازی حصار تاریخی منطقه 12 به زودی ابلاغ می گردد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی آشپزخانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران، عابد ملکی با بیان این مطلب اضافه کرد: بعد از احیاء بازارچه عودلاجان به عنوان یک راسته مالی و تغییر کاربری مناسب شغلی کسبه این بازارچه به سمت عرضه صنایع دستی ؛ در نظر داریم تا بافت مسکونی این محله تاریخی را نیز احیا ، مرمت و نوسازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه استقبال کسبه از مرمت کالبد بازارچه عودلاجان تا خیابان حاجی ها باعث شد تا کسبه درخواست مرمت کل بازارچه را از شهرداری تهران داشته باشند، ادامه داد: براین اساس در نظر داریم تا برنامه توسعه بازارچه عودلاجان را تا خیابان پامنار و از سه راه حاجی ها به بازارچه مروی اجرایی کنیم.

شهردار منطقه 12 تهران با تاکید بر اینکه رمز موفقیت بازارچه عودلاجان مالی بودن آن خواهد بود، اعلام کرد: یکی از مزیت های این بازارچه ، همکاری سه جانبه مردم، سازمان میراث فرهنگی و شهرداری این منطقه در موضوع بهره برداری بهینه و مالی از بازارچه عودلاجان است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه در نگهداری کالبدی و ابنیه بازارچه، خود مردم مشارکت داشتند، مطمئن هستیم که با حضور سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، این بازارچه صنایع دستی به خوبی به مردم و گردشگران معرفی می گردد.

ملکی با بیان اینکه به حضور مردم و گردشگران در این بازارچه امیدوار هستیم ، اظهار داشت: براین باوریم رونق اشتغال ، کارآفرینی و اقتصاد پویا در بازاچه عودلاجان بتواند روی احیاء بافت مسکونی اطراف بازارچه تاثیر بگذارد.

شهردار منطقه 12 با اشاره به اینکه موضوع تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت فرسوده در مرکز تاریخی تهران و محلات واقع در حصار تاریخی در دستور کار قرار گرفته است،تاکید نمود: امیدواریم که این تسهیلات به زودی ابلاغ گردد و با در اختیار قرار دادن این بسته های تشویقی شرایط رضایت شهروندان را در نوسازی و بهسازی به ویژه خانه های تاریخی تسریع کنیم.

وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به اینکه امکان تغییر کاربری بافت مسکونی فرسوده حصار تاریخی به ویژه محله عودلاجان وجود ندارد ؛ شرح داد: در صورتی که ساکنان خانه های تاریخی محله عودلاجان تمایل به نوسازی و احیاء املاک خود به بافت فرهنگی و گردشگری را داشته باشند با رعایت قوانین و طرح تفصیلی منطقه این تغییر کاربری انجام خواهد شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 12 ، عابد ملکی با بیان اینکه شهرداری منطقه 12 از حضور سرمایه گذاران و بخش خصوصی برای احیا و مرمت خانه های تاریخی عودلاجان استقبال می نماید، اضافه کرد: این اقدام باعث رونق گردشگری در حصار تاریخی تهران خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 728

به "بسته های تشویقی نوسازی حصار تاریخی منطقه 12 به زودی ابلاغ می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته های تشویقی نوسازی حصار تاریخی منطقه 12 به زودی ابلاغ می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید