تعاملات تجاری بین استان مرکزی و کشور اندونزی افزایش می یابد

به گزارش مجله عکس، استاندار مرکزی با بیان اینکه تعاملات تجاری بین استان مرکزی و کشور اندونزی افزایش می یابد گفت: استان مرکزی آمادگی تامین نیازهای کشور اندونزی را دارد.

تعاملات تجاری بین استان مرکزی و کشور اندونزی افزایش می یابد

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران از اراک، سیدعلی آقازاده ظهر امروز در دیدار با اکتاوینو علیمودینو سفیر اندونزی گفت: تعامل با اندونزی که یکی از کشورهای بزرگ مسلمان دنیا است می تواند الگویی برای سایر کشورهای مسلمان باشد تا با الگوگیری از تعاملات مناسب این کشور با ایران در 4 دهه گذشته و سیاست های مبتنی بر منطقی که بین آنها بوده به برقراری روابط با ایران بپردازند.

وی افزود: بنابراین ارتباط و تعامل با اندونزی فرصتی است برای توسعه ارتباطات اجتماعی، فرهنگی و مالی است، زیرا اندونزی میزبان تمام ادیان از مسلمانان گرفته تا مسیحیت و غیره است.

استاندار مرکزی توضیح داد: نقاط مشترک مبادلات بین استان مرکزی و اندونزی بسیار زیاد بوده و حضور سفیر اندونزی برای نخستین بار در استان سرآغاز فصل جدیدی از ارتباطات و تعامل بین دو کشور است که باید ادامه داشته باشد.

آقازاده بیان نمود: از آنجایی که یکی از نیازهای ضروری کشور اندونزی نفت و مشتقات آن است، استان مرکزی به عنوان یکی از مهم ترین استان های کشور در زمینه صنعت نفت می تواند گزینه مناسبی برای گسترش مراودات تجاری بین ایران و اندونزی باشد، همچنین وجود صنایع بزرگ و مادرتخصصی بسیار در این استان به عنوان چهارمین قطب صنعتی از دیگر مواردی است که سبب تمایل بیشتر اندونزی برای برقراری روابط تجاری با آن است.

وی ادامه داد: پیشنهاد می گردد که ماحصل این سفر امضای یک تفاهم نامه بین اندونزی و استان مرکزی باشد زیرا استان مرکزی توان پذیرش فاینانس اندونزی در پروژه های زیرساختی نظیر پروژه های راه سازی با ضمانت دولت و بانک مرکزی را دارد.

استاندار مرکزی عنوان نمود: استفاده از محصولات با کیفیت و رقابت پذیر شرکت های استان مرکزی در اندونزی راه حل مناسبی برای افزایش مناسبات میان این دو کشور بوده و شرکت کردن کارخانجات مادر این استان در مزایده های عمومی زمینه ای برای این مهم بوده، از طرفی استان مرکزی از 3 هزار واحد صنعتی مختلف برخوردار است که می توانند جوابگوی خیلی از نیازهای مردم اندونزی و افزایش تعاملات این کشور باشد.

آقازاده افزود: استان مرکزی در حوزه کشاورزی هم از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار بوده ودر 10 سال اخیر تولیدکننده نخست پسته در ایران بوده که این بخش هم می تواند بعد دیگری از مناسبات مشترک ایران و اندونزی باشد.

وی افزود: همچنین این استان دارای مزیت های بسیاری در حوزه صنایع دستی و گردشگری بوده که می تواند سبب جذب گردشگران اندونزیایی باشد.

ز

منبع: تسنیم
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 453

به "تعاملات تجاری بین استان مرکزی و کشور اندونزی افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعاملات تجاری بین استان مرکزی و کشور اندونزی افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید