حقوق خرداد بازنشستگان کشوری به زودی واریز می گردد

به گزارش مجله عکس، به گزارش خبرنگاران، علی خدامی اضافه نمود: تا عصر امروز، 31 خرداد، حقوق بازنشستگی به صورت کامل به حساب بیش از یک و نیم میلیون نفر ذی نفع این صندوق واریز می گردد (ایسنا).

حقوق خرداد بازنشستگان کشوری به زودی واریز می گردد

در روزهای اخیر، سازمان برنامه و بودجه نیز به تمامی دستگاه های اجرایی گفت که بر اساس ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 1400 کل کشور مصوب هیات وزیران، دستگاه های اجرایی مکلفند در حدود تکالیف قانونی نسبت به ارائه امکانات رفاهی اعم از نقدی و غیر نقدی به بازنشستگان، موظفین و مستمری بگیران خود در سقف اعتبارات ابلاغی اقدام نمایند (باشگاه خبرنگران جوان).

جزئیات همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال 1400

همچنین چندی پیش، سازمان برنامه و بودجه کشور لایحه دوفوریتی دائمی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان را به هیات دولت ارائه نموده که حقوق کلیه بازنشستگان، موظفان و مستمری بگیران صندوق های بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح به نحوی مشخص می گردد که از حداقل 90 درصد میانگین حقوق و فوق العاده ها و سایر اقلام مشمول کسور بازنشستگی در همان سال کمتر نباشد.

همچنین سازمان تأمین اجتماعی مکلف است بر اساس مقررات مصوب هیأت امنا از محل کلیه منابع خود نسبت به متناسب سازی حقوق مستمری بگیران خود اقدام نماید.

مستمری حداقل بگیران سازمان تأمین اجتماعی با 30 سال سنوات بیمه پردازی نباید از حقوق حداقل بگیران بازنشستگان کشوری که 30 سال سابقه بیمه پردازی دارند، کمتر باشد.

علاوه براین، سایر صندوق ها و سازمان های بازنشستگی می توانند براساس مقررات مصوب بالاترین مرجع تصمیم گیری خود و متناسب با منابع خود نسبت به متناسب سازی حقوق بازنشستگان و موظفان اقدام نمایند (تسنیم).

مهم ترین اخبار حوزه اجتماعی را در صفحه جامعه خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1726

به "حقوق خرداد بازنشستگان کشوری به زودی واریز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقوق خرداد بازنشستگان کشوری به زودی واریز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید