حمایت کمیته امداد خراسان شمالی از 38 هزار و 361 زن سرپرست خانوار

به گزارش مجله عکس، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: 38 هزار و 361 زن سرپرست خانوار این استان تحت حمایت این نهاد قرار دارند.

حمایت کمیته امداد خراسان شمالی از 38 هزار و 361 زن سرپرست خانوار

مجید الهی راد در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از 59 هزار خانوار با جمعیت حدود 120 هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد این استان هستند، اضافه نمود: از این جمعیت 15 هزار و 254 خانوار زن سرپرست با جمعیت 38 هزار و 361 نفر تحت حمایت این نهاد هستند که از خدمات متنوع بهره مند می شوند.

وی یادآور شد: سال گذشته نیز 15 هزار و 338 خانوار زن سرپرست به تعداد 39 هزار و 221 نفر تحت حمایت کمیته امداد بودند.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه کمیته امداد توانمندسازی خانواده های تحت حمایت را با اجرای طرح های خودکفایی و اشتغال زایی در رأس برنامه های خود قرار داده است، گفت: بانوان تحت حمایت این نهاد نیز با دریافت تسهیلات اشتغال زایی در زمینه های صنایع دستی مانند خیاطی، قالی بافی، گلیم بافی، عروسک سازی و سایر طرح های اشتغال در حال فعالیت هستند.

الهی راد همچنین از اهدای بسته های تشویقی به زنان سرپرست خانواری که ازدواج می نمایند اطلاع داد و اضافه نمود: زنان سرپرست خانوار در صورت ازدواج مجدد و بیکاری همسر از تسهیلات اشتغال این نهاد بهره مند می شوند.

وی سقف تسهیلات پرداختی به زنان سرپرست خانوار و خانواده هایشان را با توجه به ظرفیت طرح، تائید و احراز آن تا 50 میلیون تومان خاطرنشان کرد.

الهی راد با اشاره به نظارت مستمر کمیته امداد بر نحوه اجرای طرح های اشتغال، اضافه نمود: این نهاد برای تشویق، تداوم و توسعه اشتغال ایجادشده توسط بانوان تحت حمایت، به صورت مستمر بر نحوه اجرای این طرح ها نظارت دارد و همچنین به فروش و بازاریابی تولیدات آن ها نیز یاری می نماید.

وی هم چنین خدماتی مانند بیمه اجتماعی، ساخت مسکن، اهداء جهیزیه و یاری هزینه ازدواج مجدد، پرداخت هزینه دارو و درمان، یاری هزینه تحصیلی به فرزندان، معافیت های سربازی را دیگر خدمات این نهاد برای زنان تحت حمایت عنوان نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 459

به "حمایت کمیته امداد خراسان شمالی از 38 هزار و 361 زن سرپرست خانوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت کمیته امداد خراسان شمالی از 38 هزار و 361 زن سرپرست خانوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید