در اردوی تیم ملی با سفره هفت سین آشنا شدم، امیدوارم پس از بازی با هند و عمان مردم را خرسند کنیم

به گزارش مجله عکس، مربی دروازه بان های تیم ملی فوتبال ایران گفت: امیدوارم پس از بازی هند و عمان بتوانیم با برد دوست داشتنی در صدر جدول قرار بگیریم و مردم را مسرور کنیم.

در اردوی تیم ملی با سفره هفت سین آشنا شدم، امیدوارم پس از بازی با هند و عمان مردم را خرسند کنیم

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، دن گاسپار که همراه کارلوس کی روش چند سال است در ایران حضور دارد، به خوبی با فرهنگ ایرانی ها آشنایی پیدا نموده است. این مربی پرتغالی در گفت وگو با خبرنگاران درباره نوروز، مراسم ایرانی ها در این ایام و ... صحبت هایی را انجام داده است که در زیر می خوانید:

خبرنگاران: در سال هایی که در کشور ایران حضور داشتید، از نوروز ایرانی ها چه چیزهایی می دانید؟

کاملا آگاه هستم که نوروز در ایران مراسم های زیبا و خاصی دارد. می دانم سفره نوروز چیدمانی زیبایی دارد که همان هفت سین است. یک جشن بسیار زیبا که برای من جذاب و محترم است.

خبرنگاران: چه چیزی و یا چه اتفاقی در مراسم ایرانی ها شما را سوپرایز نموده است؟

مدت زمان این جشن زیبا است و تفاوتش با فرهنگ های دیگر این است که مردم ایران ابتدای بهار به مدت طولانی آن را جشن می گیرند. ایرانی ها برای این مراسم ها از جمله چهارشنبه سوری احترام قائل هستند. به اعتقاد من، زنده نگه داشتن این مراسم ها جذاب است. در مجموع می توانیم، بگوییم که ایرانی ها به ریشه های فرهنگی اهمیت می دهند.

خبرنگاران: آیا رخ داده که اردوی تیم ملی در ایام نوروز برگزار گردد و جشن بگیرید؟

بله، یک بار در ایام نوروز در دوبی بودیم و همان جا بود که با سفره هفت سین آشنایی پیدا کردم. این مسئله بسیار برای من جذاب و دوست داشتنی بود. آشنایی با زمان تحویل سال که همزمان با حرکت خورشید بود و برای من که غیر ایرانی هستم، جالب بود. همانطور که می دانید در فرهنگ های دیگر ساعت 12 شب سال تحویل می گردد اما در ایران هر سال زمان تحویل سال تغییر می نماید که جذاب و جالب است.

خبرنگاران: ایرانی ها در ایام نوروز به همدیگر عیدی می دهند. با توجه به اینکه تیم ملی در تاریخ 5 و 10 فروردین ماه باید در مسابقات انتخابی جام جهانی به میدان برود، آیا می توانید عیدی خوبی به مردم بدهید؟

همواره هدف مان این است مردم به تیم ملی ایران افتخار نمایند و با نتایج مان شور و شعف را در بین آنها ایجاد کنیم. امیدوارم پس از بازی هند و عمان بتوانیم با برد دوست داشتنی در صدر جدول قرار بگیریم و مردم را خرسند کنیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 427

به "در اردوی تیم ملی با سفره هفت سین آشنا شدم، امیدوارم پس از بازی با هند و عمان مردم را خرسند کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در اردوی تیم ملی با سفره هفت سین آشنا شدم، امیدوارم پس از بازی با هند و عمان مردم را خرسند کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید