دولت آمریکا بیش از 900 کودک را از والدین شان جدا نموده است

به گزارش مجله عکس، تنها ظرف مدت یک سال، دولت آمریکا در مناطق مرزی خود با مکزیک صدها کودک را از والدین شان جدا نموده است. سازمان های مدافع حقوق بشر این رفتار دولت آمریکا را به شدت مورد انتقاد قرار داده و خواهان پیگیری حقوقی آن شده اند.

دولت آمریکا بیش از 900 کودک را از والدین شان جدا نموده است

اتحادیه آزادی های شهروندی آمریکا (ACLU) با انتشار گزارشی دولت آمریکا را متهم به رفتار غیرقانونی در قبال مهاجران در مرزهای مشترک این کشور با مکزیک نموده است.

خبرگزاری فرانسه (AFP) روز چهارشنبه نهم مرداد (31 ژوئیه) با انتشار گزارشی از لوس آنجلس، خبر از انتقاد شدید اتحادیه آزادی های شهروندی آمریکا از سیاست ماموران دولت این کشور در قبال مهاجران داده است. این نهاد حقوق بشری دولت آمریکا را متهم به آن نموده است که با مشاهده کوچکترین تخلف، اقدام به جدایی بچه ها از والدین شان می نماید.

اتحادیه آزادی های شهروندی آمریکا ضمن درخواست پیگیری این موضوع از سوی مراجع قضایی، خواهان تحویل بلادرنگ بچه ها به والدین شان شده و از مراجع قضایی آمریکا خواسته اند تا مقررات جداسازی بچه ها و والدین مهاجر را دقیقا تنظیم و اعلام نمایند.

  • گزارش تخلفات

در گزارش اتحادیه آزادی های شهروندی آمریکا اعلام شده است که ماموران دولتی این کشور ظرف یک سال گذشته، بیش از 900 کودک را به بهانه تخلفات والدین خود از آن ها جدا نموده اند. در این گزارش به مورد جدا کردن کودکی یک ساله از پدر خود اشاره شده است. ماموران عدم تعویض به موقع پوشک این کودک را برای جدا کردن او از پدرش کافی دانسته اند. در خصوص دیگری نارسایی گویشی یک کودک چهارساله در پاسخ گویی به پرسش های مسئولان مرزی به عنوان علت جدا کردن او از پدرش اعلام شده است. افزون بر آن آمده است که از نظر ماموران مرزی انجام هرگونه تخلف کوچکی در ارتباط با مقررات هدایت و رانندگی برای جدا کردن بچه ها از والدین شان کفایت می نماید.

  • سیاست مهاجرتی دولت ترامپ

دولت ترامپ در چارچوب اجرای سیاست مهاجرتی خود در ماه مه سال 2018 آغاز به جدا کردن بچه ها از والدین در نواحی مرزی با مکزیک نموده بود. در آن موقع، اخبار مربوط به جدا کردن 2700 کودک از والدین شان به موج گسترده ای از انتقاد علیه این سیاست دامن زد. زیر فشار اذهان عمومی، دولت ترامپ ناگزیر به عقب نشینی شد. همین امر باعث شد که بچه های که از والدین شان جدا شده بودند، مجددا به خانواده های خود تحویل داده شوند. پس از آن دولت آمریکا اعلام نموده بود که سیاست جداسازی بچه ها از والدین را تنها به مواردی محدود خواهد نمود که رفتار والدین برای سلامت بچه ها خطرناک تشخیص داده گردد.

اتحادیه آزادی های شهروندی آمریکا در گزارش خود اعلام نموده است که پس از آن، ماموران دولتی مشاهده هرگونه تخلفی را برای جدا کردن بچه ها از والدین بهانه قرار می دهند.

منبع: دویچه وله

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 242

به "دولت آمریکا بیش از 900 کودک را از والدین شان جدا نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت آمریکا بیش از 900 کودک را از والدین شان جدا نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید