خبرنگاران ترامپ انتخابات آمریکا را متقلبانه می داند پمپئو ونزوئلا را!

به گزارش مجله عکس، نیویورک- خبرنگاران- وزیر خارجه آمریکا در حالی انتخابات پارلمانی ونزوئلا را متقلبانه دانست که رئیس جمهوری ایالات متحده بیش از 2 ماه ادعای تقلب گسترده در انتخابات این کشور را مطرح نموده است.

خبرنگاران ترامپ انتخابات آمریکا را متقلبانه می داند پمپئو ونزوئلا را!

به گزارش خبرنگاران، مایک پمپئو روز سه شنبه در بیانیه ای مطبوعاتی گفت قانون گذاران منتخب مردم ونزوئلا را که در انتخابات 6 دسامبر (16 آذرماه) پیروز شده اند، به رسمیت نمی شناسد.

وی مدعی شد حضور این نهاد متقلبانه اکنون کاخ قانون گذاری را در کاراکاس به اشغال درآورده است. ما نه آن را و نه اعلامیه های آن را به رسمیت نمی شناسیم.

وزیر خارجه آمریکا با این ادعا که ایالات متحده خوان گوایدو رئیس جمهوری موقت را به عنوان رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا به رسمیت می شناسد، اضافه کرد: رئیس جمهوری گوایدو و شورای ملی تنها نمایندگان دموکراتیک مردم ونزوئلا هستند که توسط جامعه جهانی شناخته شده اند و آنها باید از آزار، تهدید، تعقیب و سوءاستفاده های مادورو رها شوند.

پمپئو ادامه داد: ما می دانیم که میلیون ها ونزوئلایی به دنبال حل مسالمت آمیز شرایط نابسامان کشورشان هستند. بنابراین ما از احزاب سیاسی و جامعه مدنی ونزوئلا از جمله دانشجویان، تشکل های مذهبی، چاوزیسم ها، خانواده های نظامی، کارگران و کارفرمایان می خواهیم تا با هدف انتقال مسالمت آمیز و دموکراتیک به وسیله انتخابات آزاد و منصفانه ریاست جمهوری و پارلمانی تجمع نمایند.

وی در حالی تجمع و شورش خیابانی را برای انتقال مسالمت آمیز قدرت توصیه می نماید که تا به امروز رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا بر هیچ نهادی کنترل ندارد و حتی در محاکم قضایی این کشور هم تحت پیگرد است.

تندروهای کاخ سفید در سه سال گذشته، هیچ دستاوردی در سیاست خارجی خود نداشته اند و نتوانستند ونزوئلا را با اعمال شدیدترین تروریسم مالی، به زانو درآورند و دولت دست نشانده خود را جایگزین دولت مشروع فعلی سازند.

ترامپ هم شامگاه دوشنبه در اجتماع انتخاباتی جورجیا، با تکرار اتهام تقلب گسترده در انتخابات ایالات متحده مدعی شد در صورت پیروزی دموکرات ها، کمونیسم، مارکسیسم و سوسیالیسم در آمریکا فعال می شوند و آمریکا ونزوئلایی دیگر خواهد شد.

دولت فعلی آمریکا با تحریم منابع اصلی درآمدی ونزوئلا، مردم این کشور را در شرایط بسیار سخت مالی قرار داد اما اتحاد کشورهای تحریم شده از جمله ایران و ونزوئلا توانست، آثار این تروریسم مالی را کاهش دهد.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1463

به "خبرنگاران ترامپ انتخابات آمریکا را متقلبانه می داند پمپئو ونزوئلا را!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ترامپ انتخابات آمریکا را متقلبانه می داند پمپئو ونزوئلا را!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید