روش افزایش درآمد با فشار به مردم اشتباه است

به گزارش مجله عکس، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دستورالعمل ارسال اجباری مرسولات بالای پنج کیلو با پست پیشتاز را نامناسب دانست و گفت: رویه ای که برای افزایش درآمد شرکت به مردم فشار بیاورید اشتباه و خلاف استراتژی توسعه بازار است.

روش افزایش درآمد با فشار به مردم اشتباه است

محمد جواد آذری جهرمی در مراسم تقدیر از مدیرعامل سابق و معارفه مدیرعامل جدید شرکت ملی پست با اشاره به اقداماتی که در دوره مدیرعامل سابق پست اجرا شده است، گفت: در این دوره درآمد این شرکت از 800 میلیارد در سال 1396 به یک هزار و 800 میلیارد در سال 1398 افزایش یافت و سیاست توسعه بازار به خوبی پیگیری شد.

وی پنج برابر شدن ترافیک پستی را یکی دیگر از اقدامات اجرا شده در این مدت مطرح نمود و اضافه کرد: سیاست انقباضی در حوزه نیروی انسانی یکی دیگر از برنامه های اجراشده در شرکت ملی پست است که باعث سبک تر شرکت پست در حوزه عملیاتی شد.

وزیر ارتباطات به شرایط معیشت کارکنان پست به نسبت سال های 1396 و 1397 اشاره نمود و گفت: وزارت ارتباطات برای برقراری عدالت در پرداخت ها به کارکنان شرکت پست یاری نموده اما این شرکت باید با افزایش درآمد و بالا بردن بهره وری به بهبود شرایط معیشت کارکنان خود یاری کند.

آذری جهرمی افزایش درآمد، عدالت در پرداخت ها و مدیریت بهینه هزینه ها را از اقداماتی دانست که باید به صورت همزمان در شرکت ملی پست پیگیری و انجام گردد.

وی به اجرای طرح ستاپ در شرکت ملی پست و اثرات مثبت این طرح در این شرکت اشاره نمود و گفت: هم اکنون زمان افزایش ظرفیت ارسال مرسوله در پست است و با اجرای مکانیزاسیون می توانیم از جابجایی 2.2 میلیون مرسوله به 5 یا 10 میلیون مرسوله برسیم. رسیدن به این تعداد مرسوله، احتیاج به یکپارچگی و هماهنگی در پست دارد و برای ارسال مرسولات در زمان مناسب می توانید در این حوزه از هوش مصنوعی بهره ببرید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دستورالعمل ارسال اجباری مرسولات بالای پنج کیلو با پست پیشتاز را نامناسب مطرح نمود و گفت: رویه ای که برای افزایش درآمد شرکت به مردم فشار بیاورید اشتباه و خلاف استراتژی توسعه بازار است و باید از طرح های خلاقانه در این حوزه استفاده گردد.

آذری جهرمی هوشمندسازی در فرآیندهای اجرایی را یکی دیگر از اقداماتی مطرح نمود که باید در اولویت شرکت ملی پست و مدیرعامل جدید این شرکت قرار گیرد و اضافه کرد: این برنامه به عنوان اولویت وزارت ارتباطات در سال پایانی دولت برای شرکت ملی پست دیده شده است.

وی نمادسازی، تمبر و تعاملات فرهنگی را از دیگر موضوعاتی دانست که در دوره جدید باید توجه بیشتری به آنها گردد و تاکید نمود: تمبر موضوعی تزیینی نیست و صنعت بسیار بزرگی در جهان دارد و در بسیاری از کشورها الصاق تمبر به مرسولات حذف نشده چرا که تمبر تاریخ این کشورها است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه تمبر هویت و تاریخ کشور است، به مدیر عامل شرکت ملی پست تاکید نمود که کوشش کند تمبر به عنوان یک رسانه به مرسولات برگشت داده گردد.

آذری جهرمی به بودجه 2200 میلیارد تومانی پست در سال 1399 اشاره نمود و گفت: بر اساس پیش بینی ها 1800 میلیارد تومان محقق می گردد و من از مجموعه پست می خواهم با یک برنامه ریزی در چند ماه آینده 400 میلیارد تومان افزایش درآمد را محقق کند.

وی جهت حرکت شرکت ملی پست را خوب توصیف کرد و از مدیرعامل جدید این شرکت خواست این جهت را با قوت بیشتری ادامه دهد.

بر اساس این گزارش همچنین رمضانعلی سبحانی فر -مدیرعامل جدید شرکت ملی پست- در سخنانی با بیان اینکه برای تحول و جهش در این شرکت برنامه دارد، گفت: توجه به امنیت شغلی و ارتقای سطح معیشت نیروی انسانی مانند تغییر شرایط قراردادی های شرکت به پیمانی، راه اندازی سیستم مکانیزه تجزیه و مبادلات، ارتقای سیستم شبکه مجازی و الکترونیکی پست و یکپارچه سازی آن و تکمیل پایگاه اطلاعاتی جی نف را در اولویت برنامه های خود برای شرکت ملی پست دارم.

وی از بخش خصوصی پست به عنوان شریک شرکت پست یاد کرد و اضافه کرد: بر مبنای قانون با این بخش همکاری می کنیم.

همچنین حسین نعمتی -مدیرعامل سابق شرکت ملی پست- در این جلسه با اشاره به حمایت های وزیر ارتباطات برای اقدامات اجرا شده در پست، گفت: در مدت سه سال گذشته تغییر رویکرد پست نامه به بسته و امانت از مهمترین تحولاتی است که در شرکت ملی پست اجرا شده است.

وی تغییر ساختار پست، افزایش سطح معیشت کارکنان، پوشش 80 درصدی جی نف، تغییر لوگوی شرکت و چابک سازی را بخشی از اقداماتی مطرح نمود که در زمان مدیریت خود در شرکت ملی پست اجرا شده است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1214

به "روش افزایش درآمد با فشار به مردم اشتباه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش افزایش درآمد با فشار به مردم اشتباه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید