سرپرست موقت سفارت آمریکا راستا فرودگاه تا سفارت را با بالگرد طی کرد

به گزارش مجله عکس، سرپرست موقت سفارت آمریکا در کابل در حالی از حمایت کشورش برای تامین امنیت در افغانستان می گوید که خود فاصله فرودگاه تا سفارت این کشور را بالگرد طی کرد.

سرپرست موقت سفارت آمریکا راستا فرودگاه تا سفارت را با بالگرد طی کرد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، رابرت ویلسون سرپرست موقت سفارت آمریکا در کابل که جایگزین جان بس سفیر سابق این کشور شده با انتشار توئیتی از رسیدنش به کابل اطلاع داد.

ویلسون در این پیغام نوشت: از اینکه در این برهه حساس از تاریخ افغانستان کارم را در سفارت آمریکا در کابل شروع می کنم، هیجان زده ام.

وی اضافه نمود: چه انتخابات افغانستان باشد، چه فرایند مذاکرات صلح یا دیگر اولویت ها، من و کشورم از راهی که مردم افغانستان برای آینده این کشور پرافتخار انتخاب می نمایند، کاملا حمایت می کنیم.

تصویر منتشر شده از ویلسون وی را در حال خارج شدن از یک بالگرد در محوطه سفارت آمریکا در کابل نشان می دهد.

لازم به ذکر است که نظامیان آمریکایی و اعضای سفارت آمریکا همیشه فاصله 3 کیلومتری سفارت این کشور تا فرودگاه حامد کرزی را با بالگرد طی می نمایند.

مقامات و فرماندهان آمریکایی همچنین فاصله چند صدمتری بین ساختمان سفارت و ارگ ریاست جمهوری افغانستان را نیز با استفاده از بالگرد طی می نمایند که باوجود هزینه بالای هر پرواز، راستا هوایی را به دلیل تهدیدات امنیتی راستا زمینی انتخاب می نمایند.

جان سپکو سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان در گزارشی گفته بود که هزینه پرواز فاصله 3 کیلومتری از سفارت آمریکا تا فرودگاه حامد کرزی 1350 دلار است که از هزینه پرواز کابل-واشنگتن نیز بیشتر می باشد.

مقامات آمریکایی و غربی نیز همیشه در سفر به افغانستان بطور چراغ خاموش وارد این کشور می شوند و در سفر ترامپ به افغانستان نیز رئیس جمهور آمریکا بطور مخفیانه و شبانه به این کشور آمد و حتی از سفر به کابل و حضور در ارگ ریاست جمهوری افغانستان نیز خودداری کرد و در پایگاه نیروهای آمریکایی در بگرام با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان ملاقات داشت.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 729

به "سرپرست موقت سفارت آمریکا راستا فرودگاه تا سفارت را با بالگرد طی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرپرست موقت سفارت آمریکا راستا فرودگاه تا سفارت را با بالگرد طی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید