سهم اقتصاد دیجیتال در فراوری ناخالص داخلی ایران افزایش یافت

به گزارش مجله عکس، به گزارش خبرنگاران، به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، دکتر محمد خوانساری معاون وزیر ارتباطات در سخنان خود در نشست وزرای مسئول فناوری اطلاعات و ارتباطات کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران توانسته با استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات امکان اتصال 97 درصد سازمان های دولتی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند را فراهم کند و هم اکنون، حدود سه هزار سرویس عمومی به وسیله دولت الکترونیک ارائه می گردد.

سهم اقتصاد دیجیتال در فراوری ناخالص داخلی ایران افزایش یافت

وی با بیان این مطلب که بیش از 90 درصد منطقه ها روستایی به اینترنت و خدمات دولت الکترونیک دسترسی دارند، اضافه کرد: علاوه بر این، با سایر اقدامات تکمیلی در حوزه ICT، سهم اقتصاد دیجیتال در فراوری ناخالص داخلی ایران به 7.5 درصد افزایش یافته است.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به کوشش های انجام شده در کشور در مورد توسعه پیغام رسان ها و شبکه های اجتماعی بومی توضیح داد: طی یک سال گذشته و با رشد تعداد کاربران در شبکه های اجتماعی داخلی، هم اکنون بیش از 35 میلیون ایرانی از پیغامرسان های داخلی استفاده می نمایند.

خوانساری با بیان این مطلب که در بیانیه جنبش عدم تعهد در تهران در سال 2012، بر موضوع برطرف شکاف دیجیتالی بین کشورهای پیشرفته و در حال توسعه و تضمین دسترسی همگانی، فراگیر و بدون تبعیض به اطلاعات و دانش در زمینه ICT تاکید شده است گفت: موفقیت های ایران در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در حالی حاصل شد که طی دهه های گذشته با اقدامات قهری محدودنماینده و یکجانبه بعضی از کشورها از جمله آمریکا به اشکال مختلف روبرو بوده ایم اما ایران با تکیه بر توانمندی های بومی و شرکت های دانش بنیان خود و همکاری کشورهای دوست چنین تهدیدی را به فرصت تبدیل نموده است.

وی با تاکید بر اینکه جنبش غیر متعهدها از بدو تأسیس تا به امروز اهدافی را دنبال نموده است که یکی از مهم ترین آنها ترویج و تشویق توسعه به وسیله همکاری های بین المللی بوده است توضیح داد: ایران آمادگی دارد تا همکاری های خود را میان کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها در جهت تبادل دانش و تجربیات در بخش ICT توسعه دهد. این گزارش حاکی است، این اجلاس با حضور وزرا و معاونان وزیر ارتباطات کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به صورت برخط برگزار گردید.

انتشار: 11 خرداد 1402 بروزرسانی: 11 خرداد 1402 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2285

به "سهم اقتصاد دیجیتال در فراوری ناخالص داخلی ایران افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم اقتصاد دیجیتال در فراوری ناخالص داخلی ایران افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید