طرز تهیه اسموتی گیلاس خوشمزه و خنک به همراه موز

به گزارش مجله عکس، از زیبایی های فصل بهار و تابستان می توان به میوه های رنگارنگ و خوشمزه آن اشاره کرد. میوه هایی که هر کدام زیبایی و مجذوب کنندهیت خاص خود را دارد حتی خیلی از افراد منتظر رسیدن فصل و بهار و تابستان هستند تا میوه های خوشمزه آن از راه برسد! یکی از این میوه های محبوب این فصل می توان گیلاس و آلبالو را نام برد که برای مصارف زیادی از آنها استفاده می شود. فصل بهار و تابستان که می رسد خیلی از افراد تدارک تهیه مربا و کمپوت را می بینند. کنار شیرینی های مجذوب کننده و خوشمزه ای که می توان با این میوه های دوست داشتنی تهیه کرد، با رسیدن فصل تابستان و گرمای طاقت فرسای آن ممکن است به این فکر بیافتید که یک نوشیدنی سرد و دلچسب برای این روزهای گرم تهیه کنید و چه چیز بهتر از نوشیدنی ای که با میوه مورد علاقه تان تهیه شود. اگر شما از علاقه مندان به میوه گیلاس هستید امروز آموزش یک نوشیدنی سرد و دلپذیر و خوش رنگ و طعم را با این میوه های خوشمزه در خبرنگاران بلاگ تدارک دیده ایم که حتما از تهیه آن لذت خواهید برد. نوشیدنی ای که می تواند یک ظهر یا عصر گرم تابستانی را برای شما قابل تحمل کند و انرژی از دست رفته تان را برگرداند!

طرز تهیه اسموتی گیلاس خوشمزه و خنک به همراه موز

این نوشیدنی خوشمزه و مجذوب کننده را از دست ندهید. با ما همراه باشید با طرز تهیه اسموتی گیلاس:

مواد لازم اسموتی گیلاس:
گیلاس یک پیمانه
شکر یا عسل 3 یا 4 قاشق غذاخوری
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
موز یک عدد
دارچین نصف قاشق چایخوری
یخ خرد شده یا قالبی نصف پیمانه
شیریک پیمانه

1- ابتدا هسته های گیلاس را خارج کنید و اگر زمان کافی دارید بهتر است گیلاس را بعد از هسته گیری در فریزر برای مدت دو تا سه ساعت نگه دارید تا کاملا یخ بزند.

در غیر این صورت باید از میزان بیشتری یخ استفاده کنید. برای تهیه اسموتی گیلاس، یک پیمانه گیلاس یخ زده را داخل مخلوط کن بریزید.

یک عدد موز را خرد یا حلقه کنید(ترجیحا یخ زده باشد)

2- سه یا چهار قاشق غذاخوری شکر یا عسل را اضافه کنید. یک دوم قاشق چایخوری پودر دارچین را داخل پارچ مخلوط کن بریزید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه چند نوع اسموتی

3- در مرحله بعدی وانیل را به سایر مواد اضافه کنید. و سپس یک پیمانه شیر را داخل مواد اضافه کنید.

در خاتمه چند تکه یخ قالبی یا یخ خرد شده داخل مواد بریزید و حالا درب دستگاه را بگذارید ودستگاه مخلوط کن را روشن کنید و چند پالس بزنید. اجازه دهید تا تمامی مواد با هم به خوبی مخلوط و یکدست شوند تا جایی که مایعی غلیظ حاصل شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شربت آلبالو

حالا اسموتی خوش رنگ و خوش طعم گیلاس آماده ست تا داخل لیوان سرو بریزید و نوش جان کنید.

نکات تهیه اسموتی گیلاس:

  • برای تزیین میتوانید از گیلاس خردشده استفاده کنید و روی اسموتی قرار دهید. از برگ تازه نعنا هم می توان برای تزیین استفاده کرد.
  • برای تهیه این نوشیدنی هیچ ماده عجیب و زیادی لازم ندارید فقط کافیست گیلاس و کمی موز داشته باشید تا یک نوشیدنی فوق العاده خوشمزه برای روزهای گرم تابستان آماده کنید.
  • همانطور که اشاره شد برای تهیه یک اسموتی غلیظ و خوشمزه بهتر است از میوه های یخ زده استفاده کنید و میوه را چند ساعت قبل از تهیه اسموتی در فریزر قرار دهید.
  • در صورتی که وقتی برای نگهداری میوه ها در یخچال ندارید حتما از یخ بیشتری برای تهیه و آماده سازی اسموتی استفاده کنید. به طور مثال در این دستور تهیه برای میوه یخ زده تقریبا نصف پیمانه یخ به کار رفته است. اگر از میوه تازه استفاده می کنید میزان یخ را به یک پیمانه افزایش دهید.
  • ولی ترجیحا سعی کنید میوه حداقل یک میوه مصرفی در اسموتی یخ زده باشد. کیفیت اسموتی بهتر خواهد بود.
  • در این فصل به راحتی می توان میوه ها را منجمد کرد و برای تهیه اسموتی و نوشیدنی های مختلف و حتی بستنی از آنها استفاده کرد.

این فرصت را از دست ندهید و از آن استفاده کرده و به راحتی نوشیدنی های سرد و خوشمزه و مجذوب کننده برای این روزهای گرم و طاقت فرسا تهیه کنید. امیدواریم این آموزش برای شما مفید باشد و این اسموتی مجذوب کننده را در منزل تهیه کنید و از آن لذت ببرید. همچنین برای مشاهده طرز تهیه نوشیدنی های دیگر به سرویس آشپزی مجله ما سری بزنید.

منبع: اُکالا
انتشار: 2 دی 1400 بروزرسانی: 2 دی 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1932

به "طرز تهیه اسموتی گیلاس خوشمزه و خنک به همراه موز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه اسموتی گیلاس خوشمزه و خنک به همراه موز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید