طرز تهیه اسموتی هلو و آناناس ???? کافی شاپی به 2 روش ساده و رژیمی

به گزارش مجله عکس، اسموتی هلو و آناناس جزو مقوی و خوشمزه است که علاوه خاصیت خنک کنندگی سرشار از ویتامین های مغذی است. البته اسموتی هلو و آناناس به خاطر وجود آناناس جزو هم محسوب می شود. در این مقاله از سرویس به طرز تهیه اسموتی هلو و آناناس به 2 روش ساده و رژیمی می پردازیم و فوت و فن های تهیه آن را به شما خواهیم گفت. با همراه باشید.

طرز تهیه اسموتی هلو و آناناس ???? کافی شاپی به 2 روش ساده و رژیمی

طرز تهیه اسموتی هلو و آناناس

مدت زمان آماده سازی اسموتی هلو و آناناس: 10 دقیقه

مواد لازم برای تهیه اسموتی با آناناس و هلو

آناناس خرد شده (کنسرو یا تازه): 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

هلو: 1 لیوان دسته دار فرانسوی

آب سرد یا شیر: 1 لیوان دسته دار فرانسوی

شکر یا عسل: 2 قاشق غذاخوری (یا به میزان دلخواه)

مراحل طرز تهیه اسموتی هلو و آناناس خانگی

برای درست کردن اسموتی هلو و آناناس در خانه به روش کافی شاپی، ابتدا باید میوه ها را خرد کنید و در فریزر قرار دهید. بعد از این که یخ زدند، آنها را به صورت جداگانه یا با هم، به همراه دیگر مواد در مخلوط کن با هم میکس کنید. وقتی همه مواد پوره شدند، لیوان ها را تزیین کنید و اسموتی را در آن بریزید. در صورت دلخواه روی اسموتی را هم تزیین و آن را سرو کنید.

مرحله اول: میوه های اسموتی را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه اسموتی هلو و آناناس، پوست و شاخه آناناس را بگیرید و آن را در قطعات دلخواه خرد کنید. هلوها را بشویید و خرد کنید. هسته هلوها را بیرون بیاورید. سپس هلوها و آناناس های خرد شده را در یک پاکت زیپ کیپ بریزید و در فریزر بگذارید. حدود 2 تا 3 ساعت صبر کنید تا میوه ها یخ بزنند.

مرحله دوم: مواد اسموتی را در مخلوط کن بریزید

بعد از اینکه آناناس ها یخ زدند، آن ها را از فریزر بیرون بیاورید و در مخلوط کن بریزید. نصف شکر و را به مواد اسموتی اضافه کنید. سپس نصف شیر یا آب را هم اضافه کنید تا مخلوط کن راحت تر مواد اسموتی هلو و آناناس را خرد کند. در صورت دلخواه چند قالب کوچک یخ را هم به مواد اسموتی اضافه کنید تا مخلوط، کاملا سرد شود. مخلوط کن را روشن کنید و مواد را با هم بزنید تا جایی که کاملا پوره و یکدست شوند.

مرحله سوم: لیوان را تزیین کنید و اسموتی آناناس را در آن بریزید

یک لیوان مناسب اسموتی را انتخاب کنید و لبه لیوان را با کمی عسل چسبناک کنید. بنا به دلخواه خود، لبه لیوان را در شکر قهوه ای یا سفید (شکر دانه درشت)، ترایفل های رنگی، پودر نارگیل و … برگردانید. از کمی رنگ خوراکی هم می توانید برای مجذوب کننده تر شدن رنگ آن استفاده کنید. وقتی لبه لیوان را با مواد دلخواهتان تزیین کردید، اسموتی آناناس را که آماده کرده بودید، در لیوان بریزید.

مرحله چهارم: اسموتی هلو را به اسموتی آناناس بیفزایید

در این مرحله از طرز تهیه اسموتی هلو و آناناس، هلوهای یخ زده را با بقیه شکر، شیر و آب یا یخ در مخلوط کن بریزید و این مواد را هم کاملا بزنید تا یکدست شوند. اسموتی هلوی آماده شده را به اسموتی آناناس اضافه کنید. اگر با احتیاط این کار را انجام دهید، اسموتی دو رنگ می شود. البته می توانید بعد از ریختن اسموتی هلو، مواد را در لیوان هم بزنید تا یکدست شوند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع اسموتی رژیمی و کم کالری

مرحله پنجم: اسموتی هلو و آناناس را سرو کنید

بعد از اینکه هر دو اسموتی را در لیوان تزیین شده ریختید، روی لیوان را با چند برش آناناس، هلو، موز یا میوه های دیگر تزیین کنید. در صورت دلخواه می توانید میزانی خامه زده شده هم روی اسموتی داخل لیوان بریزید ولی آن را هم نزنید. داخل لیوان را یک نی یا قاشق بگذارید و آن را سرو کنید.

طرز تهیه اسموتی هلو و آناناس رژیمی

زمان آماده سازی و تهیه اسموتی: 10 دقیقه

مواد لازم برای تهیه اسموتی آناناس و هلو کم کالری

آناناس خرد شده: 1 لیوان دسته دار فرانسوی

هلو خرد شده: 1 لیوان دسته دار فرانسوی

اسفناج خرد شده: 2 لیوان دسته دار فرانسوی

خرما هسته گرفته: 5 عدد

آب: 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

طرز تهیه اسموتی هلو و آناناس به روش رژیمی

در این روش از طرز تهیه اسموتی هلو و آناناس از سبزیجات دیگر هم استفاده می شود. همچنین به عنوان شیرین کننده، در تهیه آن به کار می رود. شیر هم از دستور این اسموتی حذف می شود تا نگران چربی آن نباشید. این اسموتی، سرشار از فیبر و جزو است. بنابراین برای افرادی که رژیم دارند، گزینه بسیار خوبی است. می توانید آن را به عنوان میان وعده یا میل کنید.

مرحله اول: میوه ها و سبزیجات اسموتی را آماده کنید

در ابتدا، میوه ها و سبزیجات را بشویید و خرد کنید. بعد از خرد کردن، آن ها را در یک پلاستیک بریزید و چند ساعت در فریزر قرار دهید تا مواد یخ بزنند. سپس آنها را بیرون بیاورید و در مخلوط کن بریزید.

مرحله دوم: بقیه مواد اسموتی هلو و آناناس را اضافه کنید

در این مرحله، هسته خرماها را بگیرید و همراه با آب، به اسفناج و میوه ها اضافه کنید. مخلوط کن را روشن کنید و اجازه دهید همه مواد اسموتی با هم ترکیب و پوره و یکدست شوند. برای سردتر شدن اسموتی، می توانید چند تکه یخ هم با مواد میکس کنید. اسموتی آماده شده را در لیوان بریزید و آن را سرو کنید.

فوت و فن های طرز تهیه اسموتی هلو و آناناس

*در طرز تهیه اسموتی هلو و آناناس مثل سایر انواع اسموتی، بهتر است به جای آب و عصاره میوه ها از خود میوه ها استفاده کنید. اسموتی ها معمولا بافت غلیظی دارند و این به خاطر پوره شدن گوشت یا فیله میوه ها است.

*برای اینکه اسموتی شما رژیمی شود و کالری کمتری داشته باشد، از عسل طبیعی به جای شکر استفاده کنید. هم جایگزین خوبی به شمار میرود ولی شیرینی کمتری دارد. حتی اگر آناناس شیرین است، می توانید کلا از شکر یا شیرین کننده های دیگر در طرز تهیه اسموتی هلو و آناناس استفاده نکنید.

*شیر یا آب جزو مایعاتی هستند که برای نرم و رقیق کردن بافت اسموتی به کار می فرایند. اگر می خواهید اسموتی تان چربی کمتری داشته باشد از شیر کم چرب یا آب (تکه های یخ) استفاده کنید.

*برای افرادی که وگان هستند و مواد لبنی حیوانی استفاده نمی کنند، جایگزین کردن مثل شیر بادام، شیر سویا و .. به جای شیر گاو یا گوسفند توصیه می شود.

* اگر در طرز تهیه اسموتی هلو و آناناس از میزانی کره بادام زمینی یا خامه هم استفاده کنید، علاوه بر غلیظ تر شدن، طعم آن خوشمزه تر و قوی تر هم می شود. ولی در این صورت کالری و چربی اسموتی تان بالا خواهد رفت.

*اسموتی آناناس و هلو فیبر زیادی دارد و علاوه بر پاکسازی روده، عمل هضم را آسان تر می کند. در ضمنً این اسموتی تا مدت زیادی شما را سیر نگه می دارد بدون این که باعث افزایش وزن شود.

*اسموتی هلو و آناناس را می توانید با تکه های یخ و برش های میوه به همراه خامه سرو کنید.

سوالات متداول

اسموتی هلو و آناناس مناسب چه کسانی است؟

اسموتی هلو و آناناس را به عنوان میان وعده یا صبحانه می توان در رژیم غذایی بچه ها و بزرگسالان گنجاند. همچنین ورزشکاران برای دریافت انرژی از دست رفته خود، می توانند از اسموتی هلو و آناناس به عنوان یک نوشیدنی انرژی زا حین یا بعد از تمرین استفاده کنند.

چه چاشنی هایی را در اسموتی هلو و آناناس استفاده کنیم؟

برای طعم دهی و غلیظ و قوی شدن مزه این اسموتی می توانید از شیر پرچرب، خامه، و چاشنی هایی مثل پودر هل و دارچین استفاده کنید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 30 تیر 1401 بروزرسانی: 30 تیر 1401 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2130

به "طرز تهیه اسموتی هلو و آناناس ???? کافی شاپی به 2 روش ساده و رژیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه اسموتی هلو و آناناس ???? کافی شاپی به 2 روش ساده و رژیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید