طرز تهیه سوپ خامه به دو روش

به گزارش مجله عکس، در هر آشپزخانه ای، سوپ شیر یا خامه با روشی متفاوت پخته می شود و حتی ترکیبات آن هم بسته به ذائقه اهل خانه کم و زیاد می شود. ایتالیایی ها برای پخت این سوپ سراغ نیوکی می روند. برای تهیه سوپ خامه و نیوکی نیازی نیست به ایتالیا سفر کنید. می توانید از سوپر مارکت های اطراف خانه تان یک بسته از این ماده خمیری را تهیه کنید و برای پخت این سوپ متفاوت و خوشمزه دست بکار شوید.

طرز تهیه سوپ خامه به دو روش
  • مواد لازم برای تهیه سوپ خامه و مرغ با نیوکی

  • مواد لازم برای تهیه تهیه سوپ خامه ترش و شیر

کره کاله خرید آنلاین یک چهارم پیمانه

کدو سبز بزرگ یک عدد

کرفس دو ساقه

پیاز بزرگ یک عدد

فلفل دلمه ای نصف یک

هویج دو عدد

سیر چهار حبه

آرد یک چهارم پیمانه

آب مرغ سه پیمانه

شیر کاله خرید آنلاین سه چهارم پیمانه

خامه فرادما کاله خرید آنلاین یک چهارم پیمانه

مرغ خرد شده دو قسمت

اسفناج خرد شده دو پیمانه

نمک و فلفل به مقدار لازم

جوز هندی یک چهارم قاشق چای خوری

آویشن نصف قاشق چای خوری

جو پوست کنده دو پیمانه

فیله مرغ دو عدد

هویج بزرگ یک عدد

قارچ شش عدد

جعفری یک دسته کوچک

شیر کاله خرید آنلاین یک لیتر

کره کاله خرید آنلاین 50 گرم

خامه ترش کاله خرید آنلاین به مقدار لازم

نمک به مقدار لازم

  • طرز تهیه تهیه سوپ خامه و مرغ با نیوکی

  • طرز تهیه سوپ خامه ترش و شیر

مرحله اول

در یک تابه یک چهارم پیمانه روغن زیتون بریزید و روی شعله گاز قرار دهید. سپس یک چهارم پیمانه کره را به آن اضافه کنید. بگذارید تا کره آب شود و با روغن زیتون حرارت ببیند.

در این مدت کدو را به صورت نگینی خرد کرده و به تابه اضافه کنید. کرفس و پیاز و فلفل دلمه را هم به همان صورت خرد کرده و به مواد تابه اضافه کنید و تفت دهید. سپس هویج را به صورت خلالی خرد کرده و به مواد اضافه کنید و خوب تفت دهید.

چهار حبه سیر را له یا رنده و به تابه اضافه کنید. بعد از تفت دادن و مخلوط کردن مواد، یک چهارم پیمانه آرد را به درون تابه بریزید و به مدت دو دقیقه مواد را هم بزنید تا بپزند.

مرحله دوم

بعد از پخته شدن مواد سوپ خامه، سه پیمانه آب مرغ را به آن اضافه کنید و به مدت 5 دقیقه مواد سوپ خامه را هم بزنید. بعد از 5 دقیقه، مخلوط شیر و خامه را به مایه سوپ اضافه کنید و مقداری هم بزنید. بگذارید تا سوپ خامه کاملا سفت و غلیظ شود و با ملایمت بجوشد.

مرحله سوم

مرغ پخته تکه تکه شده و نیم کیلو نیوکی کوچک را به مایه اضافه کنید. نوکی یا نیوکی ماده ای خمیری است که با استفاده از آرد سمولینا، آرد معمولی گندم، تخم مرغ، پنیر، سیب زمینی، پودر نان درست شود که می توانید آن را از سوپرمارکت تهیه کنید.

بعد اسفناج را هم به سوپ اضافه کرده و خوب مواد را روی شعله هم بزنید تا مخلوط شوند و بپزند. بعد از جا افتادن سوپ خامه، آن را با نمک و فلفل و ادویه های مختلف از جمله آویشن و جوز هندی طعم دهی و سرو کنید.

مرحله اول

ابتدا جو را پاک کنید و به مدت دو ساعت خیس کنید. سپس آن را در قابلمه بریزید. یک لیتر آب به آن اضافه کنید و روی شعله قرار دهید و بگذارید تا بجوشد. بعد از جوشیدن، شعله را کم کرده و اجازه دهید که جو نیم پز شود.

در این مدت هویج را به صورت نگینی یا خلالی خرد کنید. قارچ ها را هم به شکل ورقه ورقه خرد کنید. بعد جعفری را ریز ریز خرد کنید.

مرحله دوم

بعد از نیم پز شدن جو، فیله مرغ را به قابلمه بریزید. بعد از پخته شدن فیله، آن را از قابلمه در آورید و ریش ریش کنید و دوباره به جو اضافه کنید. قارچ را به مواد اضافه کنید. بعد از آن هویج را به سوپ خامه اضافه کنید و بگذارید مواد کاملا پخته شوند.

مرحله سوم

اجازه دهید مقداری آب سوپ گرفته شود و بعد از آن کره و نمک را به آن اضافه کنید. بعد از جا افتادن سوپ و پخته شدن همه مواد آن، شیر را به آن اضافه کنید. در این مرحله از طبخ سوپ خامه، مواد را در حرارت متوسط هم زده و اجازه دهید که مواد با شیر بجوشند و به اصطلاح سوپ جا بیفتد.

مرحله چهارم

وقتی که سوپ به غلظت دلخواه رسید، شعله را خاموش کنی و خامه ترش را اضافه کنید. سوپ را هم بزنید و در قابلمه را بگذارید. 10دقیقه بعد سوپ را داخل ظرفی سرو کنید و روی آن را با کمی جعفری و مرغ ریش ریش شده تزیین کنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 306

به "طرز تهیه سوپ خامه به دو روش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سوپ خامه به دو روش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید