طرز تهیه غذای فوری و خوشمزه مخصوص شاغلان

به گزارش مجله عکس، شما می توانید از هر نوع خرمای که دوست دارید برای تهیه این خاگینه بهره ببرید. برای تهیه خاگینه می توانید از شربت بهره ببرید و یا به دلخواه از شیره انگور بهره ببرید.

طرز تهیه غذای فوری و خوشمزه مخصوص شاغلان

خاگینه خرما یکی از صبحانه ها و عصرانه های بسیار اصیل ایرانی می باشد که بیشتر در استان های آذری ربان کشور تهیه می گردد و ترکیبی از خرما و تخم مرغ و گردو ماست می باشد و در واقع یک بمب انرژی نیز به شمار میرود.

شما می توانید خاگینه خرما را برای روز های سرد زمستانی تهیه کنید و به همراه یک لیوان چای سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه خاگینه خرما و گردو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خاگینه خرما

تخم مرغ 4 عدد

خرما 18 عدد

ماست 4 ق غذا وری

وانیل 1/2 ق چای خوری

بیکینگ پودر 1 ق مراب خوری

آرد 4 ق غذا خوری

زعفران 2 ق غذا خوری

گردو و خلال پسته به میزان لازم

مواد لازم برای تهیه برای تهیه شربت

شکر 1/2 پیمانه

آب 1 پیمانه

زعفران دم نموده 3 ق غذا خوری

طرز تهیه خاگینه خرما و گردو خوشمزه و ساده به روش سنتی

مرحله اول: آماده سازی خرما

ابتدا باید داخل یک قابلمه میزانی آب بریزید و بگذارید تا آب جوش بیاید و خرما را داخل آن بریزید و برای 3 دقیقه بگذارید تا بجوشد و بعد روی آن آب سرد بگیرید و پوست خرما را به راحتی جدا کنید و بعد هسته خرما را برش بزنید و خارج کنید، بهتر از خرما کم شیره بهره ببرید.

مرحله دوم: هم زدن مواد

تخم مرغ ها را به همراه وانیل با همزن برقی بزنید تا مخلوط و کرمی رنگ گردد و حتما بین هم زدن دورگیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ گرفته گردد و بعد ماست را اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا یکدست گردد، آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط نموده و الک کنید و به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم: پخت خاگینه خرما

در ادامه مواد را با همزن برقی در حد مخلوط شدن هم بزنید تا گلوله های آرد باز گردد و در سرانجام کمی زعفران به مواد اضافه کنید و هم بزنید. تابه مورد نظر را چرب کنید و نیمی از مواد را داخل تابه بریزید و درب تابه را دمکنی قرار قرار دهید و بگذارید تا مواد خودش را بگیرد و بعد از چند دقیقه بعد دمکنی را بردارید و خرما ها و گردو را روی خاگینه قرار دهید و بعد به جای مانده مواد روی خرما بریزید.

مرحله چهارم: تهیه خاگینه خرما

برای تهیه شربت باید آب و شکر و زعفران را باهم مخلوط کنید و هم بزنید و روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا غلیظ گردد و به قوام برسد و زمانی که خاگینه پخته شد باید شربت خنک شده را روی خاگینه داغ بریزید و صبر کنید تا جذب آن گردد. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خاگینه خرما و گردو خیلی خوشمزه و مقوی

از ماست سفت بهره ببرید.

شربت را ابتدا تهیه کنید و در سرانجام روی خاگینه بریزید.

می توانید به دلخواه کمی خلال پسته نیز روی مواد بریزید.

منبع: بهترین ها

منبع: فرارو
انتشار: 5 بهمن 1401 بروزرسانی: 5 بهمن 1401 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2232

به "طرز تهیه غذای فوری و خوشمزه مخصوص شاغلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه غذای فوری و خوشمزه مخصوص شاغلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید