پلیس هائیتی: 2 آمریکایی در ترور رئیس جمهور دست داشتند

به گزارش مجله عکس، مقام های امنیتی و پلیس هائیتی از دست داشتن حداقل 26 کلمبیایی و دو تبعه آمریکایی در ترور رئیس جمهور این کشور خبر داده اند.

پلیس هائیتی: 2 آمریکایی در ترور رئیس جمهور دست داشتند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از گاردین، مقام های امنیتی هائیتی گفتند: یک واحد کماندویی کاملا مسلح که جوونیل مویس رئیس جمهور این کشور را ترور کردند، شامل 26 تبعه کلمبیایی و 2 تبعه آمریکایی-هائیتی تبار بوده اند.

بر اساس این گزارش کوشش نیروهای امنیتی هائیتی برای یافتن عاملان اصلی ترور رئیس جمهور این کشور همچنان ادامه دارد.

مویس 53 ساله روز چهارشنبه در خانه اش هدف تیراندازی نهاده شد و کشته شد. مقام های رسمی اعلام نموده اند که گروهی از قاتلان خارجی و آموزش دیده در این ترور نقش داشته اند.

ترور رئیس جمهور هائیتی می تواند این کشور فقیر آمریکایی را با هرج و مرج و اختلافات عمیق تر سیاسی روبرو کند. این کشور فقیر آمریکایی پیش از این هم با قحطی و گرسنگی و خشونت گسترده گروه های تبهکار روبرو بوده است.

رئیس پلیس هائیتی در این باره در یک کنفرانس خبری گفت: اتباع خارجی برای کشتن رئیس جمهور وارد کشور ما شده بودند. 26 تبعه کلمبیایی که هویت آنها از روی پاسپورت های شان شناسایی شده است و 2 تبعه آمریکایی-هائیتی تبار در این ترور دست داشته اند.

وی اضافه کرد: 15 کلمبیایی و 2 تبعه آمریکایی-هائیتی تبار بازداشت شده اند. 3 نفر از مهاجمان هم کشته شده و 8 نفر دیگر فراری هستند.

وزارت خارجه تایوان با انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرد: 11 نفر از مظنونان پس از ورود غیرقانونی به سفارت تایوان در هائیتی بازداشت شده اند.

سفارت تایوان در نزدیکی محل سکونت رئیس جمهور هائیتی قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1788

به "پلیس هائیتی: 2 آمریکایی در ترور رئیس جمهور دست داشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس هائیتی: 2 آمریکایی در ترور رئیس جمهور دست داشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید