کرونا در جنوب شرق آسیا، اعلام شرایط اضطراری در تایلند؛ مالزی برای بدترین سناریو آماده می گردد

به گزارش مجله عکس، کشورهای جنوب شرق آسیا از جمله فیلیپین، تایلند و تایوان از افزایش تعداد ابتلای روزانه به ویروس جدید کرونا خبر داده و کشور مالزی نیز خود را برای بدترین سناریو آماده می نماید.

کرونا در جنوب شرق آسیا، اعلام شرایط اضطراری در تایلند؛ مالزی برای بدترین سناریو آماده می گردد

با تور تایلند لحظه آخری از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، همزمان با کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کووید19 در چین و کره جنوبی، مسئولان بعضی کشورهای جنوب شرق آسیا درباره احتمال افزایش ابتلا به این بیماری در کشورهای خود هشدار می دهند.

به نوشته وبگاه تای اِنکوایرر، وزارت بهداشت عمومی تایلند امروز (سه شنبه) گزارش داد که طی بیست وچهار ساعت گذشته 106 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا و همچنین 3 مورد فوتی بر اثر این بیماری در این کشور ثبت شده است.

بدین ترتیب، تعداد کل مبتلایان به این ویروس در تایلند به 827 نفر و تعداد قربانیان آن نیز به 4 نفر افزایش پیدا کرد.

بر این اساس، منابعی در دولت تایلند می گویند که نخست وزیر این کشور تحت فشار گسترده ای برای اعلام شرایط اضطراری ملی و اعمال منع آمدوشد قرار گرفته و احتمالا این موارد در جلسه امروز کابینه تایلند تصویب خواهد شد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، وزارت بهداشت فیلیپین نیز امروز بیان کرد که با ثبت 39 مورد ابتلای جدید به کرونا، تعداد مبتلایان به این ویروس به 501 نفر در این کشور رسیده است.

بر این اساس، تعداد کل فوتی ها بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در فیلیپین نیز 33 نفر اعلام شده است.

مجلس فیلیپین نیز بعد از جلسه ای 17 ساعته، طرح اعلام شرایط اضطراری در این کشور را تصویب نموده و به رودریگو دوترته رئیس جمهور فیلیپین اختیارات قانونی بیشتری برای مقابله با این ویروس اعطا کرد.

از میانمار نیز خبر می رسد که اولین موارد ابتلا به ویروس کووید19 در این کشور شناسایی شدند؛ دو مرد که پیشتر به آمریکا و انگلیس سفر نموده بودند.

به نوشته رویترز، علی رغم اینکه دولت میانمار از هفته گذشته مرزهای خود با کشورهای همسایه را بسته و تجمعات عمومی را ممنوع اعلام نموده اما مسئولان درمانی درباره احتمال طغیان کرونا در این کشور هشدار می دهند.

بر این اساس، جامعه پزشکی میانمار با اشاره به اینکه سیستم درمانی و بهداشتی این کشور جزو یکی از بدترین ها در دنیا است، درباره شیوع گسترده این ویروس در آینده نزدیک هشدار دادند.

دولت تایوان نیز با صدور بیانیه ای ضمن اعلام ابتلای 20 نفر دیگر به ویروس کرونا، از افزایش تعداد کل مبتلایان به 215 نفر اطلاع داد.

نور هشام عبدالله مدیر کل وزارت بهداشت مالزی نیز به خبرگزاری رویترز گفت این کشور در حال افزایش اقدامات برای مقابله با ویروس کرونا بوده و خود را برای بدترین سناریو آماده می نماید.

به نوشته رویترز، وزارت بهداشت مالزی نیز ظهر امروز (به وقت تهران) بیان کرد با ثبت 106 مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور، تعداد کل مبتلایان به این ویروس در مالزی به 1624 نفر رسیده است.

همچنین با ثبت یک مورد فوتی دیگر بر ثر ابتلا به این بیماری، تعداد کل قربانیان کروناویروس در این کشور به 15 نفر رسیده است.

بر اساس آمار زنده قرار گرفته روی سایت ورلداُمتر، ویروس جدید کرونا تا کنون 382358 نفر را در سراسر دنیا مبتلا نموده و 16568 نفر را نیز به کام مرگ کشانده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 831

به "کرونا در جنوب شرق آسیا، اعلام شرایط اضطراری در تایلند؛ مالزی برای بدترین سناریو آماده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در جنوب شرق آسیا، اعلام شرایط اضطراری در تایلند؛ مالزی برای بدترین سناریو آماده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید