تور ارزان ارمنستان: پیشنهاد پاشینیان برای امضای پیمان صلح بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان

به گزارش مجله عکس، نخست وزیر ارمنستان از پیشنهاد این کشور به جمهوری آذربایجان برای امضای پیمان صلح خبر داده و یادآور شد که با وجود 3 بار کوشش مسکو، باکو هر بار فرایند مشخص خطوط مرزی بین دو کشور را به تأخیر انداخته است.

تور ارزان ارمنستان: پیشنهاد پاشینیان برای امضای پیمان صلح بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان به جمهوری آذربایجان پیشنهاد کرد که بین دو کشور پیمان صلح امضا گردد.

پاشینیان در سخنرانی خود در مجلس ارمنستان و در پاسخ به سئوال یکی از نمایندگان درباره امکان امضای چنین توافنامه ای، گفت: ما نیز چنین پیشنهادی را مطرح نموده و از طرف آذربایجانی خواسته ایم تا پیمان صلحی بین دو کشور امضاء گردد.

نخست وزیر ارمنستان با اشاره به اینکه هدف مذاکرات در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز دقیقاً انعقاد صلح بین دو کشور است، اضافه نمود: این مذاکرات باید به کار مشترک و موافقت درباره متن این پیمان صلح منجر گردد. البته این کار آسانی نخواهد بود، ولی ما از آن خودداری نخواهیم کرد و این مسئله را در دستور کار خود قرار می دهیم.

نیکول پاشینیان بعلاوه خاطرنشان کرد که روسیه تا به امروز سه بار پیشنهاد شروع مشخص خطوط مرزی ارمنستان و آذربایجان را مطرح نموده، ولی مقامات باکو هر سه بار این فرایند را به تعویق انداختند. به گفته وی، ایروان در ماه مه (اوایل بهار) آمادگی داشت تا پیشنهادات مربوط به مشخص خطوط مرزی را امضاء کند.

وی در عین حال حل و فصل مسالمت آمیز شرایط کنونی در مرز ارمنستان و آذربایجان و توقف درگیری های نظامی را بسیار با اهمیت ارزیابی کرد.

روز چهارشنبه اتحادیه اروپا از ارمنستان و آذربایجان خواست تا مذاکرات به منظور حل و فصل همه جانبه اختلافات دوجانبه را از سر بگیرند و بر لزوم کار مشترک با دو کشور برای یاری به این فرایند تأکید کرد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز روز گذشته یادآور شد که در سایه میانجی گری طرف روسی درگیری های تازه در مرز آذربایجان و ارمنستان متوقف شده است. به گفته وی، مقامات مسکو فعالانه برای تثبیت اوضاع در منطقه کوشش کردند و طرف روسی همچنان به کوشش خود برای حل و فصل مسائل ادامه داده و امیدوار است که ثبات و آرامش در منطقه حاکم گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1897

به "تور ارزان ارمنستان: پیشنهاد پاشینیان برای امضای پیمان صلح بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ارمنستان: پیشنهاد پاشینیان برای امضای پیمان صلح بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید