چگونه خشکی پوست را رفع کنیم؟!

به گزارش مجله عکس، راز رسیدن به پوستی سالم و درخشان نه در داروخانه بلکه می تواند در آشپزخانه شما باشد.

چگونه خشکی پوست را رفع کنیم؟!

برای درمان خشکی پوست صورت لازم نیست حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. کافی است با درمان های طبیعی به پوست دلخواه خود برسید. در این مطلب از خبرنگاران با ما همراه باشید تا با روش های طبیعی برای درمان خشکی پوست آشنا شوید.

روش های طبیعی برای درمان خشکی پوست صورت

روغن زیتون

روغن زیتون یکی از روغن ها طبیعی است که با وجود اینکه پوست را پاکسازی می نماید، چربی پوست را از بین نمی برد. از این رو از آن به عنوان پاک کننده و مرطوب کننده استفاده می گردد. برای استفاده از این روغن آن را روی پوست خود بمالید و سپس یک پارچه گرم و مرطوب را روی پوست خود بگذارید. اگر به این دست از مطالب علاقه دارید، مطلب ساده ترین راه پاکسازی پوست در خانه را بخوانید.

درمان خشکی پوست صورت با ماسک آووکادو

نصف یک آووکادو را له نموده و با 1 قاشق چای خوری روغن زیتون ترکیب کنید. اگر پوست شما خیلی خشک است 1 قاشق غذاخوری عسل نیز به این ترکیب اضافه کنید. سپس ماسک را به پوست خود زده و بعد از 15 الی 20 دقیقه بشویید. حالا پوست شما باید به خوبی مرطوب شده باشد.

جوی دوسر

در زمان استحمام اگر از وان استفاده می کنید می توانید یک فنجان جوی دوسر به آب گرم وان اضافه کنید تا موجب آبرسانی به پوست شما می گردد. جوی دوسر باعث تسکین پوست شما می گردد.

اسکراب طبیعی شکر و روغن زیتون

مواد لازم: 1/2فنجان شکر، 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و اسانس اسطوخودوس

طرزتهیه: ابتدا مواد گفته شده را باهم مخلوط کنید. سپس اسکراب به دست آمده را بر روی پوست خود بمالید. بعد از 15 الی 20 دقیقه پوست خود را با آب ولرم بشویید. بعد از اینکه پوست شما خشک شد از یک مرطوب کننده که باعث تسکین پوست می گردد بهره ببرید تا اثرات این لایه برداری برای مدت بیشتری روی پوست شما باقی بماند.

پیشنهاد مطالعه: بعلاوه می توانید مطلب در بهار 1401 اینجوری آرایش کن! را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 24 خرداد 1401 بروزرسانی: 24 خرداد 1401 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2098

به "چگونه خشکی پوست را رفع کنیم؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه خشکی پوست را رفع کنیم؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید