گزارش عملکرد اسپید در سال 98

به گزارش مجله عکس، سامانه توزیع و پخش درون شهری اسپید، در سومین سال فعالیت خود، گزارشی از عمکرد خود در این حوزه را منتشر کرده است. اسپید سامانه پست درون شهری است که خدمات ارسال را به فروشگاه های آنلاین، آفلاین، شرکت ها و کسب و کارها با تعرفه ثابت در سطح شهر تهران ارائه می دهد و با استارتاپ ها و سازمان های نام آشنایی در این حوزه همکاری داشته است.

گزارش عملکرد اسپید در سال 98

سامانه توزیع و پخش درون شهری اسپید، در سومین سال فعالیت خود، گزارشی از عمکرد خود در این حوزه را منتشر کرده است. اسپید سامانه پست درون شهری است که خدمات ارسال را به فروشگاه های آنلاین، آفلاین، شرکت ها و کسب و کارها با تعرفه ثابت در سطح شهر تهران ارائه می دهد و با استارتاپ ها و سازمان های نام آشنایی در این حوزه همکاری داشته است.

رشد کالاهای جا به جا شده

اسپید، در گزارش سال 98 خود گفت، ارسال کالاها در این سامانه در سال 98 نسبت به سال 97 ، بیش از 170 درصد رشد داشته است. براساس این گزارش همچنین تمام مناطق 22 گانه تهران تحت پوشش اسپید قرار گرفته و بیش از 5 درصد جمعیت تهران حداقل یک بار از اسپید بسته تحویل گرفته اند.

بیشترین کالاهای ارسال شده توسط سامانه اسپید کتاب و لوازم آرایشی و بهداشتی بوده است. بیش از 100 میلیارد تومان ارزش کالای جابه جا شده در سامانه اسپید در سال 98 بوده است. در این میان 15 درصد کل درخواست ها از خدمات پرداخت در محل اسپید بهره بردند که ارزش کل تراکنش های پرداخت در محل بیش از 9 میلیارد تومان بوده است.

سفیران اسپید

سفیران اسپید در سال 1398 برای حمل ونقل بسته 700 هزار کیلومتر مسافت را طی کرده اند و تمامی مناطق 22گانه تهران را پوشش داده اند. همچنین بیشترین تعداد بسته تحویل داده شده توسط یک سفیر در یک ماه 1945 و بیشترین در یک روز 180 مرسوله بوده است.

پوشش مناطق

تمام مناطق 22 گانه تهران تحت پوشش اسپید قرار دارند و بیش از 5 درصد جمعیت تهران حداقل یک بار از اسپید بسته تحویل گرفته اند. مناطق یک و 6 بیشترین میزان ارسال مرسولات بسته را داشته اند.از نظر میزان خرید هم مناطق 3 و 5 بیشترین میزان خرید به ارزش بالای 2 میلیون تومان، مناطق 3 و 5 و یک بیشترین میزان خرید به ارزش بین یک تا 2 میلیون تومان، مناطق 3 و 2 و 6 بیشترین میزان خرید 200 هزار تا یک میلیون تومان و مناطق 6و 5و 2 بیشترین میزان خرید تا 200 هزار تومان را داشته اند.

پشتیبانی از کاربران

طبق اطلاعات به دست آمده از امتیازدهی به عملکرد سفیران و تماس تلفنی پس از تحویل بسته (Happy Call)، میزان رضایت مشتریان اسپید 4/4 از 5 بوده است.

در طول سال 1398، به 120 هزار تماس توسط بخش ارتباط با مشتری اسپید پاسخ داده شده است و مدت زمان تمامی این تماس ها، 4800000 میلیون ثانیه است.

خدمات اسپید

جابه جایی و تحویل بسته ها در اسپید به صورت تحویل در همان روز (Same Day Delivery) و در دو بازه زمانی 9 صبح الی 15 بعدازظهر و 15 بعدازظهر الی 21 شب انجام می شود. بر این اساس، 62٪ بسته های ارسالی در بازه زمانی 9 الی 15 و 38٪ در بازه زمانی 15 الی 21 تحویل داده شده اند.

اسپید و محیط زیست :

از ابتدای فعالیت یکی از هدف های اصلی اسپید کاهش سفرهای درون شهری مربوط به ارسال کالاها و کاهش مصرف سوخت و آلایندگی بوده است. از طرفی، بر اساس ساختار ارسال تجمیعی اسپید، هر سفیر می تواند بسته ها را به شکل تجمیعی در سطح شهر جا به جا کند و با توجه به ظرفیت حمل بار موتورسیکلت خود بیش از یک بسته را بارگیری کرده و به مقصد برساند.

به این طریق از 70 هزار سفر درون شهری که می توانست توسط مردم و پیک های دیگر انجام شود، جلوگیری شده است.

علاوه بر ارسال تجمیعی بسته ها، منطقه بندی سطح شهر تهران و بهینه سازی جهت حرکت توسط الگوریتم های اسپید در هر منطقه باعث شده است که از 170 هزار کیلومتر پیمایش جلوگیری شود. تمامی این موارد منجر به صرفه جویی 7 هزار لیتر بنزین شده است.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1053

به "گزارش عملکرد اسپید در سال 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش عملکرد اسپید در سال 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید