آتن: اتحادیه اروپا به وعده های خود به یونان در بحران پناهندگان عمل نکرده است

به گزارش مجله عکس، وزیر کشور یونان این انتقاد را به اتحادیه اروپا وارد کرد که به تعهدات خود در قبال یونان در چارچوب توافق ترکیه با اتحادیه اروپا بر سر مسئله پناهندگان عمل نکرده است.

آتن: اتحادیه اروپا به وعده های خود به یونان در بحران پناهندگان عمل نکرده است

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، یونان احساس می نماید که در بحران پناهندگان به حال خود رها و تنها گذاشته شده است.

یونان روز آدینه بازگرداندن پناهندگان به کشور ترکیه را در پیش گرفت. فرایند اخراج مهاجران از یونان در چارچوب توافق بحث برانگیز اتحادیه اروپا با ترکیه در مسئله پناهندگان البته از روز دوشنبه آغاز شده که وقفه کوتاهی داشت. ظاهراً مسائلی در این راستا به وجود آمده بود.

هفته نامه اشپیگل در این راستا با پاناگیوتیس کورومبلیس، وزیر کشور یونان مصاحبهیی را انجام داده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اتحادیه اروپا به تعهدات خود در این راستا عمل نموده است، گفت: ما باید اسم ببریم. اتحادیه اروپا باید به تعهدات خود عمل کند. اروپا به ما وعده اعزام 60 کشتی را داده بود، اما تنها هشت کشتی برای ما فرستاده است. همتای آلمانی من وعده دیگری هم به ما داده بود. قرار بود 1600 کارمند آژانس فرانتکس برای ما اعزام گردد که تا به حال تنها 800 نفر در یونان هستند. 60 هزار مهاجر قرار بود از یونان در اروپا توزیع شوند که تا به حال تنها 400 پناهنده توزیع شده اند. وعده یاری 700 میلیون یورویی به ما داده شده بود که به دلیل مکانیزم اداری اتحادیه اروپا کم تر از 40 میلیون یورو به دست ما رسیده است.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه توضیح داد که طبیعتاً اگر ما بفهمیم که پناهندگان در ترکیه امن نیستند و به حقوق آن ها احترام گزارده نمی گردد دیگر آن ها را به این کشور نمی فرستیم.

وزیر کشور یونان با ابراز امیدواری در این باره که ترکیه به تعهدات خود در توافق با اروپا پایبند باشد در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: ما بزرگترین بار را در بحران پناهندگان بر دوش می کشیم و در هر صورت متهم می شویم که مسائل را بد مدیریت می کنیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 953

به "آتن: اتحادیه اروپا به وعده های خود به یونان در بحران پناهندگان عمل نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتن: اتحادیه اروپا به وعده های خود به یونان در بحران پناهندگان عمل نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید