برزیل با یاری چین ماهواره دیگری را به فضا می فرستد

به گزارش مجله عکس، خبرنگاران: مقامات برزیلی از پرتاب ماهواره ای به فضا در اوایل سال 2014 با همکاری چین خبر دادند.

برزیل با یاری چین ماهواره دیگری را به فضا می فرستد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبانمینوتو اونو؛ پائولو برناردو، وزیر مخابرات برزیل روز دوشنبه 2 دی در مصاحبه ای خبری از آمادگی این کشور برای پرتاب ماهواره ای به فضا با همکاری چین در اوایل سال 2014 خبر دادند.

هفته گذشته دولت این کشور پیروز به پرتاب ماهواره به فضا نشد. برناردو در مورد شکست در پرتاب این ماهواره گفت: شکست پرتاب ماهواره در هفته گذشته بسیار ناراحت نمایند بود؛ این شکست مسائل زیادی برای ما بوجود آورد اما در حال حاضر هیچ راهی برای جبران آن وجود ندارد. اما ماهواره دیگری وجود دارد که در اوایل سال 2014 با همکاری چین به فضا می فرستیم. دولت قصد داشت این ماهواره را در سال 2015 به فضا پرتاب کند اما شکست در پرتاب ماهواره قبلی ما را بر آن داشت تا این ماهواره را سال 2014 به فضا بفرستیم.

برازیلیا و پکن در سال 1998 توافقنامه ای را به امضا رساندند که بر اساس آن مقامات دو کشور با همکاری یکدیگر ماهواره هایی را طراحی و به فضا پرتاب می نمایند. اولین ماهواره در سال 1999 و دومین آن در سال 2003 و سومین آن در سال 2007 به فضا پرتاب شد. ماهواره هفته گذشته چهارمین ماهواره به شمار می رفت که به دلیل قرارنگرفتن در مدار مجاز مختل شد.

این ماهواره ها با هدف محافظت از جنگل های آمازون و برای مدیریت بخش کشاورزی و دامپروری به فضا پرتاب می شوند.

1

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 361

به "برزیل با یاری چین ماهواره دیگری را به فضا می فرستد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برزیل با یاری چین ماهواره دیگری را به فضا می فرستد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید