تهدید تازه وزیر بهداشت

به گزارش مجله عکس، خبرنگاران : وزیر بهداشت با اشاره به اینکه سالم ترین و بی خطرترین واکسن بومی کرونا را در اختیار داریم، گفت: تزریق واکسن ایرانی کرونا به مردم از هفته آینده شروع می گردد.

تهدید تازه وزیر بهداشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر ،سعید نمکی ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح همزمان 32 طرح عظیم و عام المنفعه حوزه سلامت استان گیلان با بیان اینکه کرونا، سنگین ترین اپیدمی در طول 150 سال اخیر بوده است، اظهار کرد: گیلان سرزمین ارزشمندی است و علاوه بر طبیعت زیبا و یگانه، سرزمین مردان و زنان و علما و شهدای عظیم است و قطعه مهمی از تاریخ و فرهنگ کشور محسوب می گردد.

وزیر بهداشت، با اشاره به اینکه فرهنگ شهادت همراه با ایدئولوژی و نگاه اعتقادی پشتوانه عظیمی برای ایستادگی ملت ایران است، اضافه نمود: در دفاع مقدس جهت حمله دشمن را می شناختیم اما در کرونا همه راه ها بر روی ما بسته بود و بسیاری از محموله های یاریی به واسطه کارشکنی آمریکایی ها به کشور نرسید.

وی با بیان اینکه تروریست های آمریکایی به دروغ مدعی بودند راه ورود ماسک و سایر اقلام بهداشتی مبارزه با کرونا به ایران بسته نیست، اعلام کرد: ابتدا خودمان طراحی کیت کردیم زیرا چیزی به ما نمی دادند و تمامی مسافران خارجی از جمله مسافران چینی را خودمان تست گرفتیم و پی به بیماری آنها بردیم.

نمکی با اشاره به اینکه روزی اسامی کسانی را که به ما یاری کردند و کسانی که تنها از راه دور نظاره گر بودند منتشر می کنم، اعلام کرد: امروز روز وحدت و همدلی است و جای گلایه و شکایت نیست اما عده ای از همان ابتدا به ما لگد زدند و گفتند که زمان شیوع کرونا را دروغ گفته ایم در حالی که از 23 بهمن به بعد از بین مبتلایان به آنفلوانزا چند مورد مشکوک به کرونا را شناسایی کردیم.

وزیر بهداشت در ادامه به تحریم های هوشمند و ظالمانه ترامپ در دوران کرونا و تنگناهای اقتصادی دولت اشاره و توضیح داد: در میان همه سختی ها به خدا توکل کردیم و در کمتر از 60 روز از وارد نماینده ملتمس، با همت فرزندان این کشور به فراوری نماینده تبدیل شدیم و پیک وحشتناک به زیبایی مدیریت شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از ابعاد این ویروس همچنان ناشناخته است، اضافه نمود: پیک چهارم با ویروس انگلیسی همراه بود که قدرت سرایت، بیماری زایی و کشندگی بیشتر داشت اما توانستیم از بستری شدن 150 هزار مورد مبتلا جلوگیری کنیم و در طول این پیک ها همیشه تخت خالی برای بیماران داشتیم و شرایط مشابه کشورهای اروپایی در جمهوری اسلامی رخ نداد.

نمکی با اشاره به اینکه مقدار مرگ و میر در پیک چهارم باید چهار برابر پیک سوم می بود که به نصف رسید و دستاورد عظیمی است، اضافه نمود: این به اسم یک روش ابتکاری جمهوری اسلامی به جهان گزارش می گردد.

استخدام 53 هزار نیرو در بخش درمان طی یک سال گذشته

وزیر بهداشت با بیان اینکه در اوج درگیری کرونا زیرساخت های بهداشتی را هم توسعه دادیم، اضافه نمود: برای افتتاح هزار و 400 پروژه و 14 هزار تخت تا مرداد 1400 برنامه ریزی کردیم.

وی با اشاره به اینکه تنها در گیلان 9 دستگاه سی تی اسکن در ایام کرونا اضافه شد و مقدار تخت ای سی یو در طول یک سال دو برابر شد، اضافه نمود: در گیلان 600 تخت عادی و 80 تخت آس سی یو در دوران کرونا اضافه شده است.

نمکی با بیان اینکه در طول یک سال اخیر 53 هزار نیرو به بخش درمان به شکل استخدامی اضافه شده است، گفت: بیش از 350 آزمایشگاه داریم که بسیاری در طول یک سال اخیر ساخته شده و این کار بی نظیری است که تنها از طریق پول میسر نمی گردد و به نیروی انسانی هم احتیاج دارد.

وزیر بهداشت با اشاره به واکسیناسیون کرونا، اعلام کرد: بسیاری از کشورها می خواستند واکسن خود را به طور رایگان روی ملت امتحان نمایند که اجازه ندادیم و اجازه نمی دهیم به خاطر گرانی و یا رایگان بودن چنین اتفاقی رخ بدهد.

وی اضافه نمود: پاستور به اسم اولین پایگاه ساخت واکسن و سپس مرکز برکت مطالعات فاز دوم خود را تکمیل نموده اند و فاز سوم هم به خوبی پیش می رود

نمکی با بیان اینکه تزریق عمومی واکسن ایرانی کرونا تا خاتمه فصل بهار انجام می گردد، اسم کرد: این کار را تا هفته آینده شروع می کنیم و در ابتدا به شکل داوطلبانه و از طریق همکاران ما انجام می گردد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه سالم ترین، بی ضررترین و مطمئن ترین واکسن بومی را در اختیار داریم، گفت: یکی از ممتازترین واکسن ها واکسنی است که به طور مشترک با کوبایی ها می سازیم.

وی با تاکید بر اینکه راه 20 ساله ساخت واکسن را یک ساله طی کردیم، اظهار داشت: واکسیناسیون در کشور انجام می گردد و تا خاتمه خردادماه و حداکثر اوایل تیرماه جمعیت بالای 60 سال و بیماران صعب العلاج، سرطانی و خاص را واکسینه می کنیم و تزریق واکسن ایرانی هم از هفته آینده شروع می گردد.

نمکی با بیان اینکه 85 درصد مرگ ها در کووید افراد بالای 60 سال و بیماران زمینه ای بودند، اعلام کرد: واکسیناسیون این گروه ها از 80 درصد مرگ و میرها جلوگیری می نماید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1775

به "تهدید تازه وزیر بهداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید تازه وزیر بهداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید