ملاقات اعضای تیم انتقالی بایدن با روسای نهادهای فدرال آمریکا

به گزارش مجله عکس، اعضای تیم انتقالی جو بایدن قصد دارند حدود 20 نشست با روسای نهادهای فدرال و وزارتخانه ها برگزار نمایند.

ملاقات اعضای تیم انتقالی بایدن با روسای نهادهای فدرال آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، پس از آنکه اداره خدمات عمومی دولت آمریکا رسما مجوز شروع فرایند انتقال قدرت به تیم جو بایدن را صادر نموده است، اعضای تیم انتقالی رئیس جمهور منتخب آمریکا حدود 20 نشست را با روسای نهادهای فدرال و اداره ها و وزارتخانه ها تنظیم نموده اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، امیلی مورفی رئیس اداره خدمات عمومی دولت آمریکا که از سوی ترامپ منصوب شده است، با ارسال نامه ای برای بایدن به وی اطلاع داده است که دولت ترامپ آماده شروع رسمی فرایند انتقال قدرت است.

این اقدام دو هفته پس از آن صورت می گیرد که رسانه های جریان اصلی آمریکا جو بایدن را به عنوان پیروز انتخابات جنجالی نوامبر معرفی نموده اند ولی ترامپ تا به امروز حاضر به پذیرش شکست نشده است.

یک مقام رسمی تیم انتقال قدرت بایدن در این باره گفت: بعضی اعضای تیم انتقالی بایدن با نهادهای فدرالی که قرار است عملکرد آنها را آنالیز نمایند، تماس گرفته اند. حدود 20 نشست با روسای این نهادها و اداره های فدرال تنظیم شده ست. پیش بینی می گردد طی روزهای آینده نیز حدود 20 نشست دیگر تنظیم گردد.

وی اضافه کرد: تماس اولیه با کارکنان نهادهای فدرال، مثبت و ثمربخش و مفید بوده است. بیشتر این تماس ها به خاطر نگرانی از شیوع ویروس کرونا غیر حضوری و از راه دور بوده است.

قانون فدرال همه نهادهای دولتی را ملزم می نماید تا حتی قبل از انتخابات ریاست جمهوری هم برای انتقال قدرت آماده باشند.

ترامپ که تقریبا از پیروزی مجدد خود در انتخابات ریاست جمهوری 2020 مطمئن بود، آمادگی کمتری برای انتقال موفقیت آمیز قدرت داشته است.

تیم بایدن روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای از تصمیم امیلی مورفی استقبال نموده است.

یوهانس آبراهام مدیر اجرایی تیم انتقالی بایدن با انتشار بیانیه ای گفت: تصمیم امروز یک اقدام لازم برای شروع مقابله با چالش هایی است که این کشور با آن روبرو است، از جمله تحت کنترل درآوردن شیوع ویروس کرونا و بازگرداندن اقتصاد به راستا اصلی اش.

وی در ادامه اضافه کرد: این تصمیم نهایی یک اقدام تعیین اداری بوده تا رسما فرایند انتقال قدرت با نهادهای فدرال شروع گردد. طی روزهای آینده، مقام های انتقال قدرت ملاقات با مقام های فدرال را شروع خواهند کرد تا درباره مقابله با شیوع ویروس کرونا، مسائل امنیت ملی و درک کامل از کوشش های دولت برای تضعیف نهادهای دولتی مذاکره نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1375

به "ملاقات اعضای تیم انتقالی بایدن با روسای نهادهای فدرال آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات اعضای تیم انتقالی بایدن با روسای نهادهای فدرال آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید