رنگ آبی در طراحی حمام

به گزارش مجله عکس، آبی به عنوان رنگی کلاسیک در طراحی حمام شناخته می گردد. حمام آبی رنگ، یادآور آبی دریا و آسمان بوده و تاثیر گذاری فراوانی دارد. به همین دلیل رنگ آبی انتخاب مناسبی برای طراحی حمام در نظر گرفته می گردد. رنگ آبی طیف های مختلفی داشته و می توان از تمامی آن ها برای طراحی حمام استفاده کرد. در این جا به بیان نکاتی در زمینه استفاده از رنگ آبی برای طراحی حمام می پردازیم.

رنگ آبی در طراحی حمام

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

ایده های استفاده از رنگ آبی در طراحی حمام

استفاده از رنگ آبی و سفید

استفاده از کاشی آبی

استفاده از سنگ آبی

استفاده از رنگ آبی برای طراحی سقف

اجرای تم ساحلی

استفاده از رنگ سبز آبی

استفاده از موزاییک آبی

در ادامه به بیان جزئیات استفاده از این رنگ می پردازیم.

نکات لازم برای استفاده از رنگ آبی در طراحی حمام

اگر از رنگ آبی به درستی استفاده نگردد، باعث ایجاد هرج و مرج در اتاق می گردد. به همین خاطر برای استفاده از این رنگ باید زیرکانه عمل کنید. برای مثال اگر تمایل به استفاده از سینک روشویی آبی رنگ دارید، سینک روشویی باید به عنوان المان غالب در نظر گرفته گردد. در کنار رنگ آبی می توانیداز لوازم تزئینی به رنگ سفید استفاده نمایید. اگر اندازه حمام خانه کوچک است، بهتر است از انواع روشن طیف رنگ آبی در آن استفاده گردد. با این حال اگر تمایل به استفاده از رنگ آبی تیره در حمام های کوچک دارید بهتر است تنها برای رنگ آمیزی یک دیوار از این رنگ استفاده نمایید. چرا که استفاده از رنگ آبی تیره به طور گسترده ممکن است باعث ایجاد فضای گرفته در حمام گردد. بنابراین استفاده از رنگ های دیگر در کنار این رنگ را نباید فراموش کنید.

اگر تمایل دارید از یک تم در طراحی حمام استفاده نمایید، انتخاب رنگ آبی یکی از بهترین گزینه هایی است که در مقابل شما واقع شده است. در کنار رنگ آبی می توانید از الگوهایی به شکل ماهی بر روی دیوار نیز استفاده نموده و به راحتی به یک تِم دریایی دست یابید. استفاده از رنگ آبی هیچ گاه قدیمی نمی گردد. در صورت تمایل به استفاده از طیف تیره رنگ آبی برای طراحی حمام، بهتر است برای انتخاب وسایلی مانند دوش، وان، حوله ها و المان های تزئینی از رنگ آبی استفاده نموده و برای رنگ آمیزی دیوارها از طیف روشن این رنگ استفاده نمایید.

ایده های استفاده از رنگ آبی در حمام

ایده های استفاده از رنگ های آبی و سفید

آیا به دنبال اجرای یک طراحی به روز در حمام خانه هستید؟ پیشنهاد ما به شما استفاده از رنگ های آبی و سفید می باشد. این دو رنگ هیچ گاه قدیمی نشده و تاثیر بسزایی در زیبایی حمام دارند. استفاده از این دو رنگ در طراحی حمام، انتخاب سایر المان های تزئینی را نیز برای شما ساده می نماید.

از دیگر ایده هایی که می توانید در استفاده از این دو رنگ به کار گیرید، استفاده از رنگ آبی در قسمت کفپوش و رنگ آمیزی دیوار به رنگ سفید می باشد. برای انجام این کار می توانید کاشی هایی به این رنگ نیز استفاده نمایید. اجرای این ایده فضایی بسیار زیبا در حمام به وجود خواهد آورد. در کنار استفاده از این دو رنگ می توانید از لوازم تزئینی و حوله های آبی رنگ نیز استفاده نمایید.

استفاده از رنگ آبی روشن در حمام

استفاده از رنگ آبی روشن در حمام باعث بزرگ تر نشان دادن فضای حمام شده و استفاده از آن باعث ایجاد حس خوشایندی در افراد می گردد. استفاده از این رنگ این امکان را برای شما فراهم می نماید، که در سطح وسیع از آن استفاده نمایید. چرا که استفاده زیاد از این رنگ باعث ایجاد هرج و مرج در فضای حمام نخواهد شد.

از دیگر طیف های رنگ آبی که استفاده از آن در حمام نمای بسیار زیبایی ایجاد می نماید، استفاده از رنگ آبی فیروزه ای در حمام می باشد. اگر تمایل به استفاده از این رنگ در حمام دارید پیشنهاد ما استفاده از کاشی هایی با رنگ آبی فیروزه ای برای دیوار می باشد.

استفاده از رنگ آبی روشن باعث ایجاد حس سرزندگی در فضای حمام می گردد. استفاده از این رنگ در کنار رنگ آبی تیره نیز باعث ایجاد کنتراست زیبایی شده و نمای بسیار جذابی ایجاد می نماید. بسیاری افراد از این دو رنگ به عنوان رنگ و تم دریایی یاد می نمایند. در کنار این رنگ های می توانید از رنگ های صدفی و رنگ های خنثی نیز استفاده نمایید.

استفاده از رنگ آبی تیره در حمام

رنگ آبی تیره در حمام اگر به درستی با رنگ دیگری ترکیب گردد، فضای بسیار مناسبی ایجاد می نماید. در کنار این رنگ می توانید از استنسیل هایی با نقش ماهی بر روی دیوار حمام استفاده نمایید. استفاده از رنگ های طلایی و نقره ای در کنار این رنگ نمای بسیار زیبایی ایجاد می نماید.

استفاده از رنگ آبی تیره بیش تر در حمام هایی که در آن ها از سبک مدرن برای طراحی استفاده شده است، کاربرد دارد. استفاده از این رنگ در کنار وسایل حمام مانند دوش و یک وان مناسب باعث ایجاد فضایی مینیمال و مدرن می گردد.

اگر از رنگ آبی تیره برای رنگ آمیزی دیوارها استفاده کردید، می توانید از طیف روشن تر و گرم تر این رنگ برای کفپوش استفاده نمایید. انجام این کار باعث ایجاد فضایی چشمگیر در حمام می گردد.

استفاده از رنگ آبی برای دیوارها باعث ایجاد فضایی آرام بخش در حمام می گردد. اگر فضای حمام به گونه ای است که در آن اسپا وجود دارد، استفاده از رنگ آبی در طراحی آن بسیار مناسب می باشد.

نکات پایانی

رنگ آبی، یکی از بهترین رنگ هایی است که می توان در طراحی حمام از آن استفاده کرد. استفاده از این رنگ دست شما را برای طراحی باز گذاشته و گزینه های زیادی در مقابل شما قرار می دهد. تاثیر گذاری رنگ آبی، به طیف رنگی آن بستگی دارد. با این حال می توان گفت به طور کلی تاثیر این رنگ مثبت و آرام بخش می باشد. استفاده از ایده های ذکر شده و به کارگیری خلاقیت فردی، می تواند یک طراحی زیبا با استفاده از رنگ آبی به همراه داشته باشد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 637

به "رنگ آبی در طراحی حمام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنگ آبی در طراحی حمام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید