سفری یک روزه به استان البرز و گشتی میان زیبایی های طالقان و کردان

به گزارش مجله عکس، طالقان یکی از مناطق ییلاقی زیباست و از جاذبه های دیدنی استان البرز محسوب می گردد. طالقان از سمت شمال به استان مازندران، از سمت غرب به استان قزوین و از سمت شرق به شهر کرج منتهی می گردد. شهرستان طالقان بصورت کلی به دو بخش مرکزی و طالقان بالا تقسیم می گردد. مردم طالقان به زبان فارسی سخن می گویند، اما لهجه آنان تاتی است. این شهرستان به دلیل کوهستانی و ییلاقی بودن دارای آب و هوایی خوش است و در دل کوهستان دریاچه ای زیبا قرار گرفته است که از جذابیت های طالقان است. همچنین طالقان پر از باغ های میوه است و گردو، زیتون، گیلاس، گلابی، سیب، زرشک کوهی، بادام کوهی از محصولات طالقان محسوب می گردد. وجود چشمه های متعدد، آبشارهای خروشان، کوه های سربه فلک کشیده، یخچال های طبیعی و آثار مذهبی و تاریخی موجود در این شهرستان زیبا، از مهم ترین دلایل جذابیت آن در گردشگری است.

سفری یک روزه به استان البرز و گشتی میان زیبایی های طالقان و کردان

با قیمت تور عمان پاییز 99 از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

از دیدنی های طبیعی طالقان می توان به چشمه های دائمی و سفره های آب زیرزمینی اشاره نمود که چشمه گنداب و چشمه آب گرم گراب بالا طالقان از معروفترین این چشمه ها هستند. آبشارهای شله بن و کرکبود نیز از زیباترین آبشارهای این منطقه هستند که بر جذابیت های طبیعی طالقان می افزایند. کوه های صخره ای طالقان، علم کوه و شاه البرز طالقان نیز مورد توجه علاقه مندان به کوه نوردی و سنگ نوردی است.

از جذابیت های تاریخی طالقان می توان به کتیبه عسلک اشاره نمود که در روستای گراب طالقان قرار گرفته است و یادگار دوران قاجار است و به سنگ نبشته گردنه عسلک معروف شده است. از دیگر جاهای تاریخی طالقان، قلعه ارژنگ است که مربوط به قرن شش هجری و فرقه اسماعیلیان است و از ساروج و سنگ ساخته شده است. این قلعه در سال 1381 در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

سد و دریاچه طالقان یکی از انگیزه های سفر علاقه مندان به ماهیگیریست که آنان را به طالقان می کشاند. سد طالقان بر روی رودخانه شاهرود که از مازندران سرچشمه می گیرد بسته شده و علاوه بر ایجاد منظره ای زیبا و دلنواز که بسیاری در کنار آن برای ساعتی ریلکس نموده و خستگی از تن خود در می نمایند، به دلیل وجود ماهی قزل آلای رنگین کمانی، کپور و... طرفدار زیادی دارد و ماهیگیری حوالی سد و دریاچه یکی از تفریح های رایج در طالقان است.

زیبایی ها و جاذبه های گردشگری در شهرستان طالقان بیشمار است و معرفی کامل این منطقه در یک مقاله نمی گنجد. از دیگر جاهای دیدنی این منطقه آبشار و روستای اورازان، امامزاده هارون، آبشار نرنو، آبشار سفیدآب، آبشار خرس چر، تپه دره میر آش، تپه قلعه سر، حمام شهرت طالقان، حمام روستای فشندک، روستای زیبای میر که در 40 کیلومتری طالقان قرار گرفته است و... است.

تعداد ویلاهای اجاره ای در طالقان زیاد است و در هر منطقه و حتی اطراف شهر امکان رزرو دارند. البته که قیمت اجاره ویلا در سفر نزدیک تهران برای کسانی که به سمت این شهر حرکت می نمایند، در انتخاب و رزرو ویلای مناسب در طالقان بسیار تاثیرگذار است. برای انتخاب ویلای مناسب و اطلاع از شرایط رزرو ویلا در طالقان کافی است به سایت مکانچی مراجعه کرد.

روستای کردان؛ روستای همواره سرسبز

روستای کردان؛ در لطافت، ظرافت و زیبایی مثال زدنی است. این روستای چشم نواز علاوه بر زیبایی های طبیعی، و تفریحی، دارای جاذبه های تاریخی نیز هست.

یکی از دیدنی های کردان برج مقبره است، بنای این آرامگاه مربوط به دوره سلجوقیان بوده و به صورت مدور از آجر ساخته شده است. سقف برج مقبره به شکل کلاه خود طراحی شده و بر روی دیوارهای برج منافذی دیده می گردد که احتمالا این منافذ وظیفه تهویه هوا و خارج کردن رطوبت را بر عهده داشته اند. این بنا عنوان یکی از آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است. هنوز به طور یقین معین نیست که این برج مقبره به چه شخصی تعلق دارد اما از نظر اهالی قدیمی تر روستا، این بنا متعلق به امامزاده حسین است و برای زیارت این فرد به برج مقبره می فرایند. علاوه بر این در محوطه این بنا، درختان توت و چنار کهن سال و جوی آب کوچکی قرار گرفته است که بر زیبایی فضا می افزاید.

از دیگر دیدنی های کردان، پل بانوی صحراست که کتعلق به دوره صفویه است و در حال حاضر فقط چند پله از آن باقی مانده است.

از اماکن تفریحی کردان می توان به سایت پروازی البرز اشاره نمود که در آنجا می توان با پاراگلایدر تجربه پرواز در آسمانی آبی و دیدن همزمان زمینی سرسبز را تجربه کرد.

در سفر به کردان و طالقان، بازدید از روستای برغان که به آلوهایش معروف است نیز خالی از لطف نخواهد بود.

اقامت در کردان برای سفر نزدیک تهران تنها به گشت و گذار در طبیعت ختم نمی گردد؛ در بیشتر ویلاهای اجاره ای کردان امکان برگزاری میهمانی وجود دارد و حتی می توان ویلایی برای دورهمی های خانوادگی اجاره کرد و خارج از شهر تهران و در منطقه ای ییلاقی اوقات خوشی را سپری کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 783

به "سفری یک روزه به استان البرز و گشتی میان زیبایی های طالقان و کردان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری یک روزه به استان البرز و گشتی میان زیبایی های طالقان و کردان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید