صادرات اولین محموله نفت ایران از دریای عمان تا پیش از سال 1400

به گزارش مجله عکس، وزیر نفت از تکمیل انتهاه صادرات نفت جاسک تا انتها سال 99 اطلاع داد و گفت: اولین محموله نفت صادراتی ایران برای صادرات از مکران از این انتهاه نفتی در انتها سال 99 صادر می گردد.

صادرات اولین محموله نفت ایران از دریای عمان تا پیش از سال 1400

با همراهی تور لحظه آخری عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش خبرنگار مالی خبرنگاران، بیژن زنگنه در آیین افتتاح رسمی فازهای 13، 22، 23 و 24 پارس جنوبی گفت: در حال حاضر در پارس جنوبی به ظرفیت فراوری 660 میلیون مترمکعب گاز غنی از مخزن پارس جنوبی در هر روز رسیده ایم که این ظرفیت با تکمیل 3 فاز دریایی در سال آینده و همچنین تکمیل فاز 14 در سال 99 به حدود 750 میلیون مترمکعب در روز می رسد که در این صورت به جز فاز 11، تمامی فازهای پارس جنوبی تکمیل خواهند شد.

وی اضافه نمود: سال جاری به طور متوسط فراوری گاز کشور به صورت میانگین در روز به 841 میلیون مترمکعب رسیده بود که این رقم در سال آینده باز هم افزایش پیدا می نماید که البته این ارقام به صورت متوسط در طول سال است اما به زودی فراوری روزانه گاز کشور به یک هزار میلیون مترمکعب می رسد.

وزیر نفت با اشاره به اینکه در سال های گذشته مصرف سوخت مایع در نیروگاه ها به 43 درصد می رسید گفت: اکنون مصرف سوخت مایع در نیروگاه ها به زیر 10 درصد رسیده اما اگر فرایند گذشته در میزان مصرف سوخت مایع در نیروگاه ها ادامه پیدا می کرد، سال جاری در شهرهای بزرگ نمی توانستیم از نظر میزان آلودگی هوا نفس بکشیم.

زنگنه درخصوص میزان گازرسانی گفت: گازرسانی کل کشور به 93 درصد رسیده و در اواسط سال 98، از میزان تعهد خودمان که رسیدن گازرسانی به 95 درصد جمعیت کشور بود فراتر خواهیم رفت.

وی توضیح داد: سرانجامه صادرات نفت جاسک تا قبل از سرانجام سال 99 تکمیل و برای اولین بار، نفت ایران از مکران صادر می گردد.

وزیر نفت با تأکید بر ادامه توسعه پروژه های میادین مشترک اعلام نمود: ما پیروز شدیم طی سال های گذشته، میزان فراوری نفت از میادین غرب کارون را به 5 برابر رسانده و اکنون روزانه از این میادین مشترک 355 هزار بشکه فراوری نفت داریم.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 657

به "صادرات اولین محموله نفت ایران از دریای عمان تا پیش از سال 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات اولین محموله نفت ایران از دریای عمان تا پیش از سال 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید