خواص بی نظیر پوست پرتقال برای صورت

به گزارش مجله عکس، با خواص پوست پرتقال برای صورت آشنا هستید؟ هیچ می دانستید که می توانید با یاری این مادۀ طبیعی به یک پوست فوق العاده و درخشان دست پیدا کنید؟ از فواید پوست پرتقال برای پوست هر چه بگوییم کم گفته ایم. البته استفاده از مواد آرایشی حاوی این ماده پیشنهاد خوبی برای پوست صورت است، اما بهتر از آن استفادۀ ارگانیک از این ماده است که می تواند نتایج شگفت انگیزی را برای پوست در پی داشته باشد.

خواص بی نظیر پوست پرتقال برای صورت

احتمالاً با دانستن این نکته که میزان ویتامین C موجود در پوست پرتقال بیش از خود میوه است، دیگر این قسمت از پرتقال را دور نمی اندازید. البته علاوه بر ویتامین C این ماده سرشار از مواد مفید دیگری است که آن را به یک انتخاب عالی و مفید برای مراقبت از پوست تبدیل می نماید. اگر شما هم در پی یک روش طبیعی برای داشتن پوستی بی عیب و نقص هستید، آنچه قرار است در اینجا بیان کنیم همان نکات طلایی است که به آن احتیاج دارید.

خواص استفاده از پوست پرتقال برای صورت

استفاده از پوست پرتغال حجم زیادی از ویتامین ها و مواد مغذی را جذب پوست صورت شما می نماید. جالب است بدانید که تنها 1 قاشق از پودر پرتقال می تواند 14 درصد احتیاج روزانۀ بدن را به ویتامین C تأمین کند. بلکه پوست پرتقال را هم می توانید به صورت خوراکی مصرف کنید. از دیگر فواید این ماده برای پوست می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  1. استفاده از پوست پرتقال باعث روشن شدن پوست شما می گردد.
  2. ترکیب پوست پرتقال با دیگر مواد پایه برای پوست به بهبودی جای جوش، لک، جای زخم و به طور کلی رنگدانه های غیر هم رنگ پوست یاری زیادی می نماید.
  3. پوست پرتقال پودر شده می تواند باعث لیفت و محکم شدن پوست گردد و آن را نرم و صاف کند.
  4. از مخلوط پوست پرتقال با دیگر پاک کننده های طبیعی می توانید به عنوان تونر، اسکراب و مرطوب کننده بهره ببرید.
  5. پوست پرتقال برای صورت معجزه می نماید، زیرا سرشار از آنتی اکسیدان است و می تواند از پیری پوست و افتادگی آن جلوگیری کند. این ماده بعلاوه چین و چروک را نیز کاهش می دهد.
  6. استفاده مداوم از پوست پرتقال باعث کاهش منافذ صورت، کاهش جوش های سرسیاه، کاهش التهاب پوست و یکنواخت شدن رنگ آن می گردد.
  7. راز مجذوب کننده شدن پوست پرتقال در ویتامین C آن است که به فراوری الاستین و کلاژن یاری می نماید.
  8. اضافه کردن پوست پرتقال به وان حمام می توان در شادابی پوست شما یاری کننده باشد.
  9. برای یکنواختی پوست و یکدست شدن آن از پوست پرتقال بهره ببرید.
  10. علاوه بر پوست صورت از پودر پرتقال می توانید برای سفید شدن دندان ها، براق و نرم شدن موها و درمان ریزش مو بهره ببرید.

روش تهیه پوست پرتقال

پوست پرتقال برای صورت به عنوان یک تقویت کننده و درمان کنندۀ عالی است. اما خود پوست پرتقال و مالیدن آن به صورت مستقیم نمی تواند یاری زیادی به پوست بکند. پس چاره چیست؟ برترین روش این است که پرتقال را پودر نموده و از پودر این ماده در ترکیبات مختلف به شکل ماسک و لایه بردار بهره ببرید.

برای تبدیل پوست تازۀ پرتقال به پودر ابتدا باید پوست آن را زیر نور خورشید خشک نموده و پودر کنید. می توانید این پودر را تا 6 ماه در یک ظرف در بسته نگهداری کنید و از آن برای بهبود پوست خود بهره ببرید. برای داشتن پوستی شاداب، جوان تر و شفاف، آن را با سایر مواد پایه ترکیب کنید. برای تهیه این پودر طبق مراحل زیر پیش بروید.

  1. پرتقال های ارگانیک و غیر سم پاشی شده را انتخاب نموده و تمیز بشویید. سپس بدون اینکه از پوست سفید آن را از لایۀ نارنجی جدا کنید یک لایه نازک از پوست پرتقال برش بزنید.
  2. پوست های جدا شده را روی سینی برای چند ساعت جلوی نور خورشید قرار دهید تا خشک شوند. برای جلوگیری از نشستن گرد و غبار روی پوست ها یک پارچۀ نازک و توری بر روی سینی بکشید.
  3. در خاتمه پوست را با استفاده از میکسر پودر کنید. اما برای جلوگیری از کپک زدگی حتماً از خشک بودن پوست ها مطمئن شوید.

روش های استفاده از پوست پرتقال برای صورت

پوست پرتقال دارای خواص ضد باکتریایی، ضد میکروبی، روشن و جوان کنندگی زیادی است که در اشکال گوناگون می تواند به پوست صورت یاری کند. در ادامه چند ماسک فوق العاده با پوست پرتقال را به شما معرفی می کنیم تا به یاری آن ها به یک پوست مجذوب کننده و بی عیب و نقص دست پیدا کنید.

1. ماسک روشن کنندۀ پوست با پودر پرتقال

اگر احساس می کنید که پوست کدری دارید یا پوست شما کم آب شده است، می توانید از ماسک آلوئه ورا و پوست پرتقال بهره ببرید. با ترکیب شگفت انگیز زیر و استفاده مداوم از آن می توانید شاهد نتایج بی نظیر این ماسک بر روی پوست خود باشید.

  1. 2/1 قاشق چای خوری پودر پوست پرتقال را با 2 قاشق غذاخوری برنج پخته شده مخلوط کنید.
  2. برای خارج کردن سموم برنج باید از قبل آن را چندین ساعت بخیسانید.
  3. پس از آن ترکیب به دست آمده را با یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا تازه ترکیب کنید تا یک مخلوط خمیری به دست آید.
  4. ماسک را روی صورت خود بمالید و حدود 15 دقیقه استراحت دهید. در خاتمه با آب ولرم پوست خود را شستشو دهید.

2. ماسک پوست پرتقال و شیر برای نرم شدن صورت

شیر نه تنها باعث نرمی پوست صورت می گردد، بلکه در سفید و مجذوب کننده شدن پوست شما نیز مؤثر است. ماسک شیر و پوست پرتقال برای صورت خصوصاً پوست های برنزه یک انتخاب عالی محسوب می گردد. شیر خام که یک پاک کنندۀ طبیعی فوق العاده است و استفاده از آن می تواند سلول های مرده پوست را از بین ببرد. برای تهیه و استفاده از این ماسک هم به مواد زیادی احتیاج ندارید. کافیست طبق دستورالعمل زیر پیش بروید.

  1. مقداری شیر و پودر پرتقال را با هم مخلوط کنید تا ترکیب مورد نظر به شکل یک خمیر درآید. البته خمیر باید نرم باشد تا بتوانید به راحتی از آن بهره ببرید.
  2. ماسک شیر و پودر پرتقال را 20 دقیقه بر روی صورت خود بمالید و پس از گذشت این زمان با آب خنک بشویید.
  3. پس از خشک کردن صورت حتماً متوجه نرمی پوست خود خواهید شد.
  4. در صورتی که برای سفید شدن پوست از این ماسک استفاده می کنید، باید استفاده از آن را تکرار کنید تا از شر لک های پیش آمده از آفتاب نجات پیدا کنید.

3. ماسک پودر پرتقال و ماست برای بستن منافذ

اگر صورت شما پر از منافذ ریز و درشتی است که پوست شما را خراب نموده است، می توانید از پودر پرتقال برای برطرف مشکل خود یاری بگیرید. ماست سرشار از اسید لاکتیک است که هم به لایه برداری پوست یاری می نماید و هم باعث کاهش التهاب پوست و تسکین آن می گردد. ترکیب پودر پوست پرتقال برای صورت به روش زیر می تواند به پوست شما یاری کند.

  1. 1 قاشق پودر پوست پرتقال را با دو قاشق ماست خانگی و بدون افزودنی ترکیب کنید.
  2. سپس یک قاشق چای خوری پودر بلغور جو دوسر را به آن بیفزایید.
  3. در مرحلۀ بعد تمامی مواد را ترکیب کنید تا ماسک مورد نظر به شکل خمیر به دست آید.
  4. ماسک را روی صورت خود به مدت 10 دقیقه قرار دهید و پس از آن بشویید.
  5. در خاتمه پوست را با حولۀ تمیز به آرامی خشک و بعد از آن مرطوب کنید.

4. پوست پرتقال برای صورت و یاری به آب رسانی

آب رسانی پوست نه تنها برای پوست های خشک بلکه برای هر تیپ پوستی پیشنهاد می گردد. آب رسانی باعث شادابی، طراوت و زیبایی پوست می گردد. این عمل بعلاوه در برطرف چین و چروک های قدیمی و پیشگیری از پیری پوست یاری کننده است. با فرمول زیر نه تنها پوست خود را روشن می کنید، بلکه باعث حفظ طراوت آن و تغذیه فوق العادۀ پوست خود شوید.

  1. 1 قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال، دو قاشق شیر و دو قاشق عسل را با هم مخلوط کنید تا یک ترکیب خمیری به دست بیاورید.
  2. خمیر باید کاملاً نرم باشد تا با استفاده از دست آن را روی پوست خود ماساژ دهید.
  3. پس از ماساژ اجازه دهید ماسک حدود 10 دقیقه روی پوست بماند.
  4. در خاتمه پوست را بشویید و پس از خشک شدن آن را مرطوب کنید.

5. ماسک پودر پرتقال به عنوان لایه بردار

پوست پرتقال برای صورت و پاکسازی آن بسیار مؤثر است. اگر در پی یک اسکراب طبیعی و مغذی هستید، می توانید از ترکیب پودر پرتقال و شکر قهوه ای بهره ببرید. فرمولاسیون زیر می تواند مانند یک لایه بردار قوی باعث پاکسازی صورت و از بین رفتن سلول های مردۀ پوست گردد.

  1. 1 قاشق پودر پرتقال، 2 قاشق چای خوری شکر قهوه ای و دو قاشق روغن زیتون خالص را با هم ترکیب کنید.
  2. ترکیب را به قدری با هم مخلوط کنید تا قوام آن به میزان اسکراب باشد. بنابراین اگر لازم شد باید کمی میزان ها را تغییر دهید.
  3. لایه بردار ساخته شده را روی پوست صورت به مدت چند دقیقه ماساژ دهید.
  4. در خاتمه پوست صورت را بشویید و آن را خشک کنید.

جمع بندی

اگرچه بیشتر ما پوست پرتقال را دور می اندازیم، اما این ماده دارای ترکیبات فوق العاده ای از جمله ویتامین C است که می تواند سلامتی پوست را در پی داشته باشد. در این راهنما فواید پوست پرتقال برای صورت را برشمردیم تا با خیال راحت از این ماده بهره ببرید. بعلاوه با قرار دادن 5 دستورالعمل ماسک خانگی نحوۀ استفاده از خواص پوست پرتقال را در اختیار شما قرار دادیم. با استفاده هفتگی از هر یک از این ماسک ها می توانید زیبایی را به پوست خود هدیه دهید.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 31 خرداد 1401 بروزرسانی: 31 خرداد 1401 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2104

به "خواص بی نظیر پوست پرتقال برای صورت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص بی نظیر پوست پرتقال برای صورت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید