طرز تهیه یخ تزیینی و طعم دار ؛ یخ هایی که دلبری می نمایند

به گزارش مجله عکس، خانه داری جز کارهایی است که پر از جزئیات ریز است. برخی از این جزئیات جذاب می توانند خستگی کارهای سخت را بشورند و ببرند. یکی از این جزئیات جذاب، یخ های زیبایی است که در لیوان های شیشه ای دلبری می نمایند! درست کردن این یخ ها بسیار ساده است. برای درست کردن یخ تزیینی فقط کافی است کمی قبل از آغاز مهمانی (به اندازه یخ زدن آب) آن ها را درست کنید و در فریزر بگذارید تا یخ بزنند. همراه ما باشید.

طرز تهیه یخ تزیینی و طعم دار ؛ یخ هایی که دلبری می نمایند
  • مواد لازم برای تهیه یخ تزیینی

قالب یخی به شکل دلخواه

پودر خاکشیر و تخم شربتی و تخم شربتی به میزان لازم

میوه جات و سبزیجات دلخواه بر اساس فصل (نعناع، توت فرنگی ، شلیل خورد شده و ..)

گل تازه یا خشک به مقدار لازم

  • طرز تهیه یخ تزیینی

این یخ ها را با انواع و اقسام شکل ها و مدل ها می توانید درست کنید. کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید. ما در این مقاله چند نمونه از دیزاین های مختلف یخ تزیینی را به شما آموزش می دهیم.

یخ تزئینی با میوه جات

این نوع از یخ تزئینی جلوه بسیار خوبی دارد. این نوع از یخ ها را می توانید در شربت ها و اسموتی های مختلف مثل اسموتی تروپیکال تابستانی بهره ببرید. بعد از اینکه یخ آب شد، میوه های تزئینی آن داخل نوشیدنی خورده می شوند. برای درست کردن یخ تزئینی با میوه از این نوع میوه ها بهره ببرید: انگور، گیلاس، آلبالو، توت فرنگی، زغال اخته و لیمو اسلایس شده. همچنین میوه هایی مثل شلیل یا پرتقال را می توانید اسلایس کنید و داخل یخ بریزید. با توجه به فصلی که در آن قرار داریم می توانید لیست میوه های جذاب برای یخ های تزیینی را کامل کنید.

همچنین سبزیجاتی مثل نعناع هم به خاطر زیبایی و عطر و طعمش گزینه مناسبی برای یخ های تزئینی هستند.

برای درست کردن آن آب را داخل قالب یخ بریزید و میوه ها را داخل آن بیندازید تا یخ بزنند. دقت کنید که سبزیجاتی مثل نعنا را طوری داخل آب بگذارید تا شکل قشنگی داشته باشند. این یخ ها را در دیتاکس واتر هم می توانید بهره ببرید.

یخ تزئینی با گل

یکی از جذاب ترین مدل های یخ تزیینی آن هایی هستند که با گل ها تزیین می شوند. برای درست کردن این یخ ها باید گل تازه یا گل های خشک را با آب داخل قالب های یخی بریزید. می توانید گلبرگ های گل را جدا کنید و هرکدام را داخل یکی از قالب ها بریزید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 304

به "طرز تهیه یخ تزیینی و طعم دار ؛ یخ هایی که دلبری می نمایند" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه یخ تزیینی و طعم دار ؛ یخ هایی که دلبری می نمایند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه یخ تزیینی و طعم دار ؛ یخ هایی که دلبری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید